-
-
Strössel - vad skönt art han går upp :) och att amningen fungerar.
-
Ja hahaha Fisen kissar ner vågen, sin sköterska eller ngt annat varje gång vi är där haha. Han är ganska bra på att snabbt tokkissa ner skötbädden hemma också...och sig själv ibland!!!
Jo vet ni, en vän till familjen fick en dotter på 59 cm och nästan fem kilo!!!!!! Jo jag skrev rätt, 59 cm LÅNG, hennes första barn var 60 cm!!!!!!! Låter helt galet ju . Vi trodde det stod fel i messet först, men icke då och hon är själv ganska liten och hennes sambo "normal".
-
Ja monsterstrl hahaha verkligen. Nu har jag ju inte sett dessa små som nyfödda, så svårt säga hur de såg/ser ut, men har förstått det som att de mest är långa och inte så stora i övrigt som tur är! Inte hört om så långa innan heller. Får man inte köpa för liten liggkorg tillvagnen .
Strössel - vad fin han är . Förstår att lyckan är total! Oj vad han ammar på då, här är det julafton om Fisen ammar i 10 minuter innan han tvärvägrar mer. Min lilla fis väger mindre än Liam trots att han är tre veckor äldre , men vi kämpar på.
Här hemma har Alvin varit sjuk och hemma heeeeela veckan *pust*. Inser nu att vi måste köpa syskonvagn då jag blir låst hemma själv med barnen annars. Kan inte begära att A ska stå på åkbrådan när han har feber och är sjuk och iom kommande vinter kommer det komma många sjukperioder tyvärr med han hemma. Men fina dagar med sol vill man komma ut en liten sväng iaf. Han har ju sin sulky, men kan inte dra två vagnar själv....
-
Viksan - usch vad jobbigt du har det med ditt X . Kan ju säga att jag under min sjukskrivning under graviditeten inte ens fick ha sonen hemma även om jag velat då FK ansåg att kan man vårda barnet hemma så är man också frisk nog att arbeta eller ta vanlig FP om man vill ha barnet hemma.
Följer er alla så spänt här med vem som ska komma på tur . -
Kelsson - självklart.
-
Viksan - Ja Alvin blir tre i januari. Innan har han älskat att gå men sedan ca 6 mån tillbaka så är han en riktig bekväm vagnälskare igen. Ståbrädan fungerar perfekt från dagis (maken lämnar med bil på morgonen), till parken osv och annars när vi är två vuxna ute så åker han i sin sulky, men ensam med båda hela dagar som nu blir det svårt.
EGO - UVI från HELL, har precis kommit hem från närakuten med penicillin. Åt precis klart en kur för bröstinflammationen ju! Vad händer rmed kroppen???
-
Strössel - Men usch då. Ja jag måste få hjälp DIREKT när jag får det då smärtan är enorm. Hade problem med mkt UVI för flera år sedan och utreddes då, men vet ej varför jag får det. Men jag får så ont så jag inte kan gå eller sitta och grinar när jag måste kissa, maken fick komma hem och köra mig. Se till att få hjälp.
Läser och ser att jag är långt ifrån den enda som stör mig på makens nattliga ljud. Han låter egentligen inte alls högt heller, snarkar inte eller så, men har ändå ngt störande sätt att andas på hahaha. Har man väl börjat lyssna och störa sig så är det kört och ljudet bara växer känns det som.
Aurora - Svårt gissa, men känner ig säker på en liten tjej därinne . -
Godmorgon i tråden. Jobbigt för er alla som inte får sova och har ont och jobbiga jobb och kollegor. Men snart är det över för er alla.... Eller ja med sömnen vet man ju inte haha.
Ang strl så fick vi ju en ganska liten skit på knappt 3 kg och 48 cm, han var nere på 2800 g som lägst och klarade sig helt ok i strl 50, lite stort. Det är ofta väldigt lite som skiljer strl 50 och 56 om man jämför dem har jag märkt. Fisen har på 6 veckor växt 7 cm så det går som sagt fort. Lååång och smaaaal. Men han använder fortfarande 50 i vissa plagg och 62 i andra!!
Igår köpte vi syskonvagn, en P -
Jis - Oj såg att inte allt kom med när jag skrev från telefonen. Vi köpte en P&T Explorer från Fritidsportalen. Vi behöver en vagn som lätt kan användas som singelvagn också till stora killen så att vi kan sälja sulkyn vi har och Bugaboo Donkey som jag egentligen vill ha, är han för stor för. Den här vagnen ska ju inte användas flitigt så Fisen får överleva att ibland ligga där under...