• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Välkommen Knytet!

Ninina: Vad fruktansvärt jobbigt för dig. Ett svårt beslut att fatta men det är ändå bra att du lyckats tänka rationellt i allt det här. Om barnlängtan blir för stark kan du ju alltid försöka få barn på egen hand utan man. En kompis till mig närmade sig 44 och insåg att hon inte skulle hinna träffa mannen i sitt liv att skaffa barn med så hon skramlade till en IVF i Litauen och har nu en dotter. Visst är det lite tufft ibland men hon tycker att det är fantastiskt. Speciellt eftersom det inte finns någon pappa som barnet ska bo hos och som har rättigheter. Det är bara hennes lilla tjej. Det kanske inte är aktuellt att tänka på nu men jag ville skriva det iaf för att så ett frö om inte annat. Skönt att du inte är främmande för att ta kontakt med kurator. Stor stor kram i vilket fall och hoppas att du inte tar illa upp av mitt inlägg.

• Luella
    Jordgubbe1 skrev 2012-05-25 19:53:24 följande:
    Ikväll har jag skällt ut min man för att han inte läst på nåt om förlossningen och bara litar på att "vi får ta det som det kommer" så nu läser han snällt i boken "innan du föder". Det är f-n på tiden! Ingen lek för honom att komma hem till en fru som har ont, inte kunnat sova och som känner sig orolig för precis allt.

Men imorgon är en annan dag som tur är. Trevlig kväll på er ;)
    Kommer ni gå på någon typ av föräldrautbildning innan? Jag släpade med min man på det (det var BB Stockholm som anordnade men jag tror de flesta ordnar sånt) plust att vi gick profylax-kurs. Dessutom var han tvungen att vara med på exakt alla besök hos BM. Jag tyckte det var bra för då får han lite mer koll och förståelse.

Bra att han läser boken nu . Han ska ju vara den som kan tala om vad du vill och inte sen när du ligger och har ont.

Kram
  • Luella

Knytet: Jag förstår din oro och att det är jättejobbigt när det blöder. Men jag tror som Kel, att det var koagulerat blod. Stor kram!

Jordgubbe: Men jag veet! Jag är 155 cm lång och jag har varit omgiven av "experter" båda mina graviditeter som av någon anledning har känt sig tvingade att älta hur många bebisar det det kan finnas och att jag sett ut att att behöva föda vilken sekund som helst.

• Luella

Mariza: jag har också varit extremt orolig och nojjig hela graviditeten.

• Luella

Mariza - Fy vad läskigt. Men är det inte vanligt att man måste reglera dosen under graviditet? Dom borde ha rutin tycker men jag förstår ändå att du är orolig.

Söte - Stackars dig!

• Luella

MissCat: ja man kan verkligen fundera över utrcket "graviditet är ingen sjukdom"

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011