-
Haha skojaru.. vi är flera stycken som pratat om det i "min" gravidtråd. Det är jag o min gorillamage i bikinin i sommar! Däremot har jag fått försäkrat från andra kvinnor som haft samma sak att håren försvinner efter grav, "ungefär samtidigt som man tappar allt annat hår pga amningen" haha! (också en sak att se fram emot )Mumlan74 skrev 2011-04-27 21:59:18 följande:Speck: åh! Vad skönt att höra att det är normalt att få hårig mage! Min har blivit lite ludnare också.
-
Missan: Jag har förgäves försökt att hitta nån snygg kjol med resårmidja men det är omöjligt. Jag hittade en mammakjol på PoP för 400kr i typ mjukistyg och den såg bara "ok" ut, inte fan pröjsar jag 400kr för nåt jag bara tycker ser ok ut..
Dessutom behövde jag ha stl L för att inte resåren skulle spänna i magen. Jag har gått från XS/S vanlig klädstl til stl L. "I Like big butts and I cannot lie".. Iaf. Kollade även på H&Ms mamma-kjolsutbud. Vill man inte ha jeanskjol är man ju jävligt körd. Och vanliga kjolar finns de inte heller några snygga. Otroligt att det inte finns några snygga sköna kläder längre. Och klänningar är jag rädd att se ut som ett tält i.
Just nu kör jag på tunika och leggings.
För övrigt har inte expediten i affären något med att göra vilken vecka du är i, jag köpte också mina första mammakläder tidigt. -
Haha Kelsson vet du vad jag gör? Jag öppnar ett tomt text dokument och kopierar över vem som skrev och vad jag vill kommentera, tar bara nån sek och så kommer jag iaf ihåg att kommentera om dte är nåt speciellt jag vill skriva om nåt. Bara ett tips för oss med gravidhjärnaKelsson1 skrev 2011-04-28 07:19:33 följande:Oj vad alla skriver mycket på kvällen när jag ligger i soffan o mår illa . Fanns massor jag ville komentera men kommer inte längre ihåg vad . Ha en bra dag alla goingar!
-
Bläää ska ni prata vikt i den här tråden också? Jag väger som en flodhästi jämförelse med startvikten. Vecka 24 och gått upp 10 kg, cirka. Vet inte exakt för jag vågar inte väga mig så ofta längre. Jag kommer nog landa nånstans runt +20 till +25 kg.
Carlan: Jag har också hört att amningen är naturens bantningskur efter en grav Just för att man som du säger inte har tid eller möjlighet att äta och sen det man äter omvandlas till mjölk istället. -
Carlan: Nja, jag har väl kommit till ro med viktökningen, det enda som suger så jävla hårt är att det som sagt inte finns några kläder jag trivs i - förutom mjukisbyxor eller makens badbyxor. Kan jag få jobba i dom??
Varför var du tvungen att nämna blåbärssoppa? Nu blev jag ju jättesugen på det...
Kelsson: Jag gick ju upp +3kg nästan på en gång, men sen stannade jag där ett tag, sen skuttade jag upp till +65, sen låg kvar, sen skutt + 10kg och nu har jag legat på +10 ett tag.. så för mig iaf så kom viktökningen i skutt -
Nej nej, inte +65, +6 kg!!
-
Vet att du skrev till Vickan men som alltid vill jag lägga mig iströssel skrev 2011-04-28 20:04:44 följande:Vickan l: Läste i en gravidtidning och dom hade testat 10 barnvagnar och Kronans barnvagn var den bästa, det negativa med citycross var att det är tyg där barnen har fötterna och det går inte att ta av och tvätta. Har du testat en Kronans barnvagn ? Dom verkar vara så låga och dom säljs bara i Stockholm tydligen.
Vagnen som visas i tidningen ser helt okej ut jämfört med alla andra vagnar och bra pris verkar det vara också.. Men så var jag in på kronans hemsida och nääääe! Jag tycker den vagnen är FUL.
FUL FUL FUL. Och så såg jag en gå förbi mig utanför Coop som hade en Kronans, och den är som du skrev låg och hjulen var överjävligt stora såg helt skevt ut och dessutom så vobblade hjulen, de verkade liksom inte sitta fast ordentligt.
Nu har de bytt bild på sin hemsida, men asså äh. Ok jag har hört folk som är nöjda med en Kronan barnvagn, men jag är väl lite ytlig och tycker att utseendet är viktigt också och jag kan bara inte med handtaget på deras barnvagnar.. och sen det där överdimensionerade solflärpen.. -
Förresten: Sputnik - grattis till lyckat VUL!
-
Strössel: om du är rädd att citykorgen är liten kan du alltid välja att lägga i hårdlift el dyl i sittvagnen istället. Har också hört att citykorgen är lite liten, men inte att den ska vara för liten. Längtar tills tisdag då jag får höra hjärtljuden för första gången, då i vecka 25!
Kelsson: klart man ska ha en fin barnvagn! Och jag ser fram emot att du börjar våga visa magbilder, även om det så ska dröja till vecka 20!
Ankaja: Härligt att se hjärtat!
Jis: Min mage blev rundare tidigt också, härligt! -
Carlan: Förstår att du är orolig men den här gången kommer din grav gå hela vägen utan problem! Om du stör dig på att du fotar på "fel" dag är det väl bara att du tar en bild imorrn, enligt "tradition" och sen tar en till på tisdag när du byter vecka och sen fotar varje tisdag efter det!