Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan07: Jag har haft extremt trög mage ända sedan jag plussade. :/ Just nu prövar jag katrinplommonjuice. Annars kan man dricka lactulos som gravid sa dem på apoteket när jag frågade. Smakar blääää men det hjälper iaf. Har inte tagit det själv än, men har gjort för ett par år sedan.

• Aurora1979

tredjemaj: Först och främst...Grattis till plus och välkommen till tråden!! Angående sex så gör nog de flesta som man själv tycker känns bra. Själv ville jag inte ha sex första veckorna, var livrädd för missfall... För mig har det aldrig hänt att jag blödit efteråt men om man får en blödning efter sex så blir man så klart lite extra nervös för att man ska ha skadat något. Nu har vi inte särskilt mycket sex ändå eftersom jag inte är sugen speciellt ofta. Vad läkarna säger om sex om man har haft någon blödning vet jag inte.... det får någon annan svara på.

• Aurora1979

Lillstintis: japp tjockismage som växt inte någon gravidmage direkt. :/ Fast börjar bli en fastare bebismage nedanför tjockismagen?! Eh... låter konstigt kanske. Men jag har en del hull sen innan som liksom har åkt uppåt (för att ge plats åt bebismagen??? haha... låter ju helt galet). Är snart i v. 17

• Aurora1979

Spets: Välkommen till gravidtråden! =) Det tillkommer nya i tråden hela tiden så du ska nog hitta någon som är i närheten av dig i antal veckor. Man brukar väl säga att de 12 första veckorna har störst missfallsrisk.

• Aurora1979

Undrar om jag snart ska hitta på att jag är orolig så jag kan få ett UL. ;) Har ju bara haft mitt enda VUL i v.8 och det är ju evigheter sen... och RUL är fortfarande 3 veckor bort. :/ Idag gick jag in i v.17. Nä då, ska inte låtsas vara orolig men längtar så efter att få se lilla bebis!! Är så väldans bortskämd med att inte haft ett endaste problem under graviditeten så har liksom inget att skriva om. Är vi dom enda som valde bort KUB förresten?

Glad att det har gått bra för Jis och Kasas KUB och så klart för Vickans screening gick bra, men låter jobbigt med ljumskbråck! =(

• Aurora1979

tredjemaj: Vet inte om vi egentligen hade en stor diskussion om det. Men vi var/är inte direkt oroliga och jag vet inte om vi hade klarat av att ta ett beslut om att ev. avsluta graviditeten om vi fått dåliga odds. Just DS kändes för oss inte som ett "allvarligt fel" nog för att avsluta grav. Andra allvarligare (om man nu får säga så) sjukdomar som kan upptäckas vid KUB är ännu ovanligare och jag vet inte riktigt men de borde synas vid RUL med? Ångestladdat beslut men har inte ångrat mig än iaf. Det finns så himla mycket andra farliga sjukdomar som bebisen kan födas med som inte upptäcks under grav... så man kan ju oroa ihjäl sig. Vi försöker tänka positivt och får ta tag i dåliga saker när de dyker upp förr eller senare.

• Aurora1979

Kelsson: Haha jo visst kan jag skriva om hur bra allting är... fast jag vet inte vad jag ska skriva om det heller. Jag bara mår ungefär som vanligt. Idag var jag iaf på MVC och tog ett blodprov (pga att jag äter Levaxin) och passade på att väga mig. Blev väldigt positivt överraskad att jag bara gått upp 2,5kg sen v.7 när jag vägde mig första gången (v.17 nu). Äger ingen våg så har inte alls koll.... jag ser ut att ha gått upp mycket mer men antar att det faktiskt är bebisen som tjockat till mig och inte bara fett kring magen. ;)

Strössel: Åh vad härligt med lite buffar! Längtar så efter att känna ngt. Har ju som sagt varken hört eller sett min sen VUL i v.8! =(

• Aurora1979

Haha i princip det första jag gjorde efter att jag plussat var att gå ut och köpa mig ett gäng gravidtidningar.... SOM jag längtat efter det! :D

• Aurora1979

Kelsson: Om det är någon tröst väger jag över 90kg och är bara 160cm lång så alla ni är smalisar i jämförelse! ;)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011