Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

anderska skrev 2011-07-01 21:49:39 följande:
    Jag är bara i v 10+3 Är det verkligen möjligt??
    Oj fel är i v 9+3 :p
  • anderska

Ingen som viste något om dessa tix eller ryckningar i livmodern???

• anderska

Har inte haft mer tix/ryckningar i livmodern. Idag känner jag mig inte det minsta gravid. Mina bröst är inte svulna längre inte heller magen. Är dock fortfarande trött men det är det enda. En och en halv vecka kvar till vi ska göra första mag ultraljudet.

• anderska
    Viksan07 skrev 2011-07-03 11:45:20 följande:
    Anderska: Jag tror inte att det är ngt att oroa sig för. Det händer ju så mycket där i livmodern, att musklerna säkert larvar sig lite. Vilken vecka är du i? Att symtomen minskar, det kan de ju göra ibland. Förra graviditeten med sonen kände jag mig inte ett dugg gravid efter v 12, inte förrän man började se på magen. Jag tycker att det är bra att ha en angelsound hemma, vi lyssnar på bebbens hjärtljud om vi blir lite oroliga Skönt att du får titta på bebisen om en vecka!

Jag är i v 10 men man skriver väl v9+5 tror jag. Jag kan känna att det stramar lite i magen när man gör häftiga rörelser men jag är en orolig själ. Antagligen bara för att vi gjort ivf och vi inte kan få barn på eget vis så vill man så gärna att det ska lyckas nu. känns ändå skönt att man sett ett litet hjärta slå det ger mig hopp ändå =)

Angelsound, vad är det?

• anderska
    Speck skrev 2011-07-03 12:52:44 följande:
    Anderska: Låter som att det är ligamenten som håller upp livmodern som gör ont på dig, de gav mig mkt obehag i början iaf.

Ja de stramar på sidorna och ganska långt upp i magen, misstänker att det är ligamenten.

Grattis till V34 =D Härligt!

• anderska
    strössel skrev 2011-07-03 13:22:26 följande:
    Anderska: Angelsound är en sån du håller på magen och kan lyssna på bebisens hjärtljud, finns tex att köpa på Clas Ohlsson Flört

Längar tills i morgon ska till läkaren kl 9 och mvc kl 9.30, har precis beställt ett grått tyg med moln ska sy en kappa till bebis rummet. Längtar tills jag kan börja inreda rummet, hittade en massa fina saker på jollyroom men så svårt eftersom man inte vet om det blir en flicka eller en pojk Glad
    från vilken vecka kan man höra det då??
  • anderska

Kasa: Sluta oroa dig över viktien. Du är gravid och ska gå upp i vikt! Du är fin som du är =)

Tredjemaj: Grattis till lyckat UL, underbart för er att få se erat lilla mirakel =) Längtar själv till nästa onsdag då jag hoppas på att få se en liten vilding =)

Kelsson: Skickar lite tålamof till dig. Hoppas ditt illamående snart ska vara förbi. Kan du äta frukt? Tänkte att det är bra substitut till godis, också lite sött men naturligt socker så att säga.

Själv klättrar jag på väggarna. Tiden går så otroligt sakta och jag är nära på att ringa mvc och be om ett akut ul bara för att jag MÅSTE FÅ SE att allt är ok där inne. Men en vecka kvar *pust* För övrigt mår jag ofärskämt bra. Är dock väldigt trött men annars har jag inga grav symtomet :/ Tycker mest min mage ser tjock ut och inte gravid. Men det kanske är som den är uppsvälld, vad vet jag. Har väl lite problem med mitt svajiga humör men det har jag alltid haft haha :p

Hoppas alla mår bra med sina gravidmagar =D
     Kram på er!           

• anderska
    Kelsson1 skrev 2011-07-05 16:44:13 följande:
    kasa: Älskar princesstårta! Kan du lova mig att äta en stooor bit istället för mig???

Speck: Jo känns redan nu som jobbet som alltid har varit viktigt för mig plötsligt blivit helt oviktigt, skulle gärna stanna hemma lite extra nu. Dåligt minne har jag också, skulle hämta något från bilen o glömde kvar nyckeln i dörren som tur var stod maken bara några meter bort o undrade vad jag höll på med... (bara ett exempel av många, resten kommer jag inte ihåg Tungan ute)

anderska: Passa på o njut av graviditeten när du slipper illamåendet o andra tråkiga symptom! Min syster hade en graviditet utan symptom o födde en fullt frisk flicka! Så man behöver inte må dåligt för att få friska barn. KRAM! Du verkar inte heller ha tålamod som du kan ge av bara en vecka kvar för dig också
    haha jag råkade nog ge dig lite för mycke tålamod, finns inget kvar hos mig :p
  • anderska

Hejsan Tjejer. Idag har jag åter känt dessa "ryckningar" i livmodern. Borde man ringa mvc ell?

• anderska
    spets skrev 2011-07-06 13:24:36 följande:
    Anderska: Du och jag måste vara ungefär precis lika i tiden :) Jag gick in i v.11 i dag och ska göra UL den 13/7 precis som dej :) Hur gammal är du och vart i Sverige befinner du dig?
    Ja jag gick in i vecka 11 igår enligt denna här på familjeliv men enligt vul gick jag in i måndags så vi ligger lika =) Jag är 27 år och bor längst ner i sverige i lilla Ystad =) Vad är din åler och var finns du??

Jag har bestämt mig för att ringa mvc imorgon om det skulle upprepas ikväll eller under morgondagen.  
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011