Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Luella: Tack! :)

Kelsson: Ja vi hade oxå stl 50 väldigt länge... fast hade inte så många plagg. Vi varvade 50 o 56 samtidigt. Men det beror kanske på att vår lille grabb växte långsamt första månaden. Han gick ju ner 400gram så det tog ett bra tag innan han passerade sin födselvikt igen...

Har nog inte köpt några NYA kläder alls sen lillen föddes för att vi har nog hemma ändå! Undantaget någon mössa och ett par "jeans" till jul och nyår. Har köpt beggade kläder av en nätkompis dock.

Idag har han varit på uselt humör nästan hela dagen. :/ Bara gråtit vad jag än försökt med. Men nu tror jag att han somnat för natten. Puh! Är lite extra jobbit när maken jobbar kväll hela helgen så man inte får någon avlastning alls. Fast i morgon kväll ska jag bort och fira svägerskans födelsedag så då kommer jag väl knappt att få hålla i barnet alls. ;) Han vandrar från famn till famn men lyckas alltid missa min famn!?

• Aurora1979

Kelsson: Fy för rotfyllning! Jag fick oxå tandvärk i slutet av grav. 3v innan BF, fick faktiskt rådet att dra ut tanden, i stället för att göra en rotfyllning vilket annars hade varit alternativet. Tandläkaren sa att hon extremt sällan tyckte att man ska dra ut en tand. Men pga lite olika anledning så blev det iaf så. Har en tand till som är illa där an... borde kanske ringa och boka en tid... men vill inte få fler utgifter! Har inte gjort rotfyllning men det låter som att det gör ont och är väldigt dyrt så jag avundas dig inte i det här fallet! Hoppas det går bra till slut.

Najje: Grattis! Låter som ett riktigt bra köp! :D

Jis: Men W är ju så söööt!! :D Undrar om det är håret som gör att han ser "äldre" ut?! A hade ju mycket hår när han föddes men nu har han mer skepparkrans haha... mycket hår har skavts bort?! 

• Aurora1979

Åh, idag skrattade vår lille pojk högt och alldeles bubbligt åt sin fantastiskt roliga pappa! Hann tyvärr inte med att filma det. Jag och maken skrattade så vi grät hehe... sekunderna senare skrek han sig illröd av ilska i stället, humörsvängningar á la mamma! ;)

• Aurora1979

Massadillan: Inte för att vara helt neggo, men min nästäppa gick inte över förrän efter förlossningen. :/ Hoppas verkligen att du har bättre tur!

Luella: Hehe, låter kanske inte som min drömintervju men som Najje skrev så lär han i alla fall komma ihåg dig!

Najje: ÅH så fin mage! <3 Har börjat sakna min gravidmage fastän jag var oändligt trött på den den sista månaden haha...

Min Alexander har börjat äta kopiösa mängder... ja enligt mig då! Nu har han börjat äta 180 vissa mål, härom dagen var han inte nöjd på sina vanliga 150 så blandade ihop 60 till som han slukade i sig! Och nu på morgonen åt han 150 plus 150 till 2 timmar senare. Han växer så det knakar på både längden och  bredden.

• Aurora1979

Luella: Jag äter oxå levaxin och blev kollad var 4:e vecka just eftersom en graviditet kan ställa till det ... Höjde dosen direkt när jag blev gravid (efter ett blodprov visade på förhöjda värden) men sen var det bra resten av grav... ökade något mot slutet.

Lulis: Lycka till i morgon! Jag skulle ju blivit igångsatt pga överburenhet men värkarna startade av sig själv samma morgon vi skulle in men fick ändå värkstimulerande dropp. Det kommer gå bra! :D

• Aurora1979

Jis: Grattis till sömnen, visst är det härligt! A sover ju oftast väldigt bra så har blivit bortskämd med sömn.

Vickan: Hoppas Axel kryar på sig snart! Vår A är lite rosslig i halsen men han verkar inte må dåligt av det, låter mest jobbigt tror jag.

Ego: Idag har vi varit på 3-månaderskontrollen (vad fort tiden går!). "Lillen" är 64,5cm lång och väger 6950g! Förvånad Pratade med sköterskan om A:s eksem han har, först var det bara lite torrt vid tinningarna men nu är han torr och röd lite överallt och det i ansiktet har blivit värre. Så nu ska vi börja med att smörja med kortison i ett par dagar och se om det försvinner. Vi hade funderingar på om det kunde vara ersättningen som spökade men eftersom han inte har problem med magen alls så tror vi inte riktigt att det är det som är problemet. Jag trodde väl först att det bara var lite köldeksem men nu vet jag inte. Sen fick han sina vaccinsprutor, han grät förstås men kanske mest av chocken av sticken. Sköterskan sa att han verkade smärttålig i alla fall.

• Aurora1979

Oj ser nu att jag missade en hel sida. :P

Vickan: Grattis på födelsedagen... säger jag ´med ca 8 min kvar av dagen i skrivande stund!

Vinterbebis: Tror jag har en hjälmmössa i samma serie som dina kläder i vitt/blått/rött (fick av kompis). :D Min gosse använde sig dock aldrig av någon hjälmmössa alls. Har hittills inte lyckats hitta någon mössa i perfekt storlek, de har antingen varit alldeles för små eller för stora! Blir galen... :P

Jag kan komma på mig själv att redan börja planera och längta efter ett syskon till vår guldklimp. Antagligen för att han är så snäll och jag inte tyckte förlossningen var så hemsk så den avskräckte. Snarare tvärtom... ;) Men vi får se när vi vill börja försöka, har en liten kvar i frysen.

Jis: A (Alexander) är oxå bäst att åka bil med. Tvärsover ALLTID så fort han hamnar i en bil hehe... Ja din W är lång men visst är väl ni rätt långa? Hos oss finns det nog inga såna gener i alla fall.

• Aurora1979

Söte: Grattis till flicka och att allt såg bra ut! =)

Kelsson: Jag är som tur är inte alls spruträdd heller... (haha värst vad tåligt jag verkar vara) och när vi låg på neo stack man ju lillen full med kanyler och nålar och grejor mest hela tiden så har väl redan vanan inne eller hur man nu ska uttrycka det. Min man däremot tycker att allt som har med sjukhus att göra är obehagligt. Men det har ju blivit 100ggr bättre nu än innan. Precis när vi träffades blev jag opererad och då vågade han inte hälsa på mig på sjukhuset för att han inte ville se mig med sladdar och grejs men nu är det inte alls så... han har väl också blivit härdad med alla besöken på sjukhus och ingrepp pga ivf:en där ju även han blivit stucken och grejad mycket med.

Lillens eksem är redan mycket bättre. Men, kortisonet tar ju bort eksemen men det förklarar inte vad som gjorde att han fick dem från första början. Så vi får väl mest hoppas att det inte kommer tillbaks när vi slutar smörja?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011