• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Maria liam: :( kram!

• Speck
    Najje79 skrev 2012-02-17 10:48:16 följande:
    Jag sitter och funderar över kudde, blir så himla förvirrad, varför står det olika överallt?? De ska ha en platt kudde, de ska ha en fluffig kudde, de ska inte ha en kudde... ggaaahhhhh! Vad ska man lita på?

Täcke struntar jag i, de kommer få sova i pyjamas med fötter med en tunn filt, blir det för varmt tar jag bort filten och om det blir för varmt får de sova i body.

har ni både madrass och bäddmadrass?? Eller räcker det med bara madrass? Har ni vanliga lakan eller dra-på-lakan?

Måste man ha åkpåse i vagnen april eller räcker det med vanligt täcke? Vi fick ju med fyra täcken när vi köpte vagnen och lakan och bäddset. Går det bra att ha det istället för åkpåse?

Är alldeles förvirrad!!!

Najje jag vill INTE förvirra dig men de kommer ja göra nu. :) Jag har använt IKEAs kudde i spjälsängen funkar super! Kostar bara 39kr o han har inte fått platt el snett huvud alls! Jag använde oxå bara filt i början, nu har han täcke fr IKEA. I barnvagnen har jag en mindre fluffigare kudde fr rätt start 99kr. När han sover i min säng har han ingen kudde dock egen tunn filt.(fast han brukar åla in sig under mitt täcke iaf).

Vi har madrass o bäddmadrass fr IKEA samt dra på lakan och ett sånt där plastskydd va de nu heter mellan lakan o madrass. Dock har han hittills inte bajsat kissat el spytt så de kommit till användning.

Du klarar dig absolut utan åkpåse.
  • Speck

Najje: va ja hört "ska" dom ha fluffig kudde i början men så fort de kan vända sig i sängen "ska" man byta till en platt kudde så de inte dör av att de inte orkar lyfta huvet fr kudden o kvävs. Loke börja vända sig i sängen tidigt så jag tycker de -för mig- va rätt o ha platt kudde från början.

• Speck

Luella: sant men jag är ett IKEA fan så för mig är de inget prob ;) fick dock ett nalle puh set av mamma o de funkade att ha ikeakudden om jag inte stoppa i kudden i den där flärpen på örngottet..

• Speck

Kelsson: han äär min lilla mysis :) de som är mindre mysigt (som jag ääälskade förut) är mornarna. Han drar i mitt hår, sparkar, viftar m armarna o jollrar högljutt - mamma mamma de är en ny dag nu!! upp o leka o utforska!! Maaaammma gå uuuupp då... Å blir inte lugn förrän jag faktiskt kliver upp. :) Troll.

• Speck

Jis: jag kör också på även om han skriker. Känns jobbigt i mammahjärtat men två sek senare är han glad o har förlåtit mig ;)

Luella: Kl 19 ger jag Loke gröt sen byter ja blöja o sätter på pyjamas. Sen läser jag saga ammar o lägger han i sin säng. Går ut o stänger dörren o sitter i hallen utanför tills jag hör att han somnat o sen går ja därifrån :)

• Speck

Kelsson: loke va 3 mån när vi införde den rutinen (minus gröt förstås). Så skönt att han kan somna själv i sin säng! I början hade vi ju hans säng i vårt rum så då la ja mig på sängen tills han somna så ja lätt kunde stoppa ner en hand om han blev orolig. Är ju lite skrikigt i början men sen när han väl kan somna själv så upplever ja de som att han sov bättre.

• Speck

Maria liam: enligt bvc är de ingen fara att de sover på sidan. Loke vänder sig ofta o ligger på sidan o sover.

• Speck

Jag har en förkyld kille här som hostat jättemkt idag :( å dessutom så har han sovit i över en timme nu han brukar ALDRIG sova mer än 30-40 min på fm.. säkert trött av förkylningen. :( jag tänkte på de där att ja kan smitta honom men de känns omöjligt att inte göra de.. jag kommer inte sluta pussa o krama min son pga en förkylning..

• Speck

Luella: det är sköldkörteln de testar. Jag äter Levaxin sen flera år tillbaka å kommer måsta göra de resten av livet. :/

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011