Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Maria liam: :( kram!
Maria liam: :( kram!
Najje: va ja hört "ska" dom ha fluffig kudde i början men så fort de kan vända sig i sängen "ska" man byta till en platt kudde så de inte dör av att de inte orkar lyfta huvet fr kudden o kvävs. Loke börja vända sig i sängen tidigt så jag tycker de -för mig- va rätt o ha platt kudde från början.
Luella: sant men jag är ett IKEA fan så för mig är de inget prob ;) fick dock ett nalle puh set av mamma o de funkade att ha ikeakudden om jag inte stoppa i kudden i den där flärpen på örngottet..
Kelsson: han äär min lilla mysis :) de som är mindre mysigt (som jag ääälskade förut) är mornarna. Han drar i mitt hår, sparkar, viftar m armarna o jollrar högljutt - mamma mamma de är en ny dag nu!! upp o leka o utforska!! Maaaammma gå uuuupp då... Å blir inte lugn förrän jag faktiskt kliver upp. :) Troll.
Jis: jag kör också på även om han skriker. Känns jobbigt i mammahjärtat men två sek senare är han glad o har förlåtit mig ;)
Luella: Kl 19 ger jag Loke gröt sen byter ja blöja o sätter på pyjamas. Sen läser jag saga ammar o lägger han i sin säng. Går ut o stänger dörren o sitter i hallen utanför tills jag hör att han somnat o sen går ja därifrån :)
Kelsson: loke va 3 mån när vi införde den rutinen (minus gröt förstås). Så skönt att han kan somna själv i sin säng! I början hade vi ju hans säng i vårt rum så då la ja mig på sängen tills han somna så ja lätt kunde stoppa ner en hand om han blev orolig. Är ju lite skrikigt i början men sen när han väl kan somna själv så upplever ja de som att han sov bättre.
Maria liam: enligt bvc är de ingen fara att de sover på sidan. Loke vänder sig ofta o ligger på sidan o sover.
Jag har en förkyld kille här som hostat jättemkt idag :( å dessutom så har han sovit i över en timme nu han brukar ALDRIG sova mer än 30-40 min på fm.. säkert trött av förkylningen. :( jag tänkte på de där att ja kan smitta honom men de känns omöjligt att inte göra de.. jag kommer inte sluta pussa o krama min son pga en förkylning..
Luella: det är sköldkörteln de testar. Jag äter Levaxin sen flera år tillbaka å kommer måsta göra de resten av livet. :/