• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: Jag har också fått missfall och då var det inga skärande knivar. Bara mensvärk och det hade jag när jag var gravid utan att få missfall också. Kram

• Luella

Men så fantastiskt Sunseed! Det är nästan så man vill gråta en liten skvätt . Grattis till en eller två pickande hjärtan!

7879: Stor kram! Jobbigt att bli utskälld när man redan är ledsen. Jag vet att jag har frågat förut men hur gammal är Elin? Helt normalt att inte alltid hänga med i svängarna iaf. Min dotter är 3,5 år och ibland är man bara trött trött trött och hon också. Inte konstigt att det blir missförstånd.

• Luella
    Sunseed: Förra graviditeten köpte jag jacka från Mamalicious mamalicious.se/. Den klarade att knäppas över magen hela graviditeten utom sista 2 eller 3 veckorna och då hade jag ponscho över men då var det mars så det gick bra. Sista graviditeten köpte jag jacka från Polarn och Pyret men dom håller på att fasa ut sina mammakläder så där har dom inte några jackor kvar. Men om du vill ha jeans, kjol, leggings etc så har dom det i sin Outlet på webben http://www.polarnopyret.se/Top-Menu/OUTLET/?sectionid=outlet#&&s=15100_1_True. Jag köpte även mammakläder på HM, Top Shop och Proud.

7879: Min dotter har varit i en trotsperiod sedan hon fyllde två och fram till nu när hon är 3,5 år känns det som. Fast ibland är det bättre men oftast lite värre . Men jag försöker ändå tänka att det är positivt att hon har en stark vilja när hon ska ta sig igenom livet. Jag håller just nu på att läsa en bok, "Fem gånger mer kärlek" av Martin Forster och den är så bra verkligen. Den kan jag rekommendera även om jag bara kommit halvvägs.
  • Luella

Sunseed: samma här om sömn. När vi fick första barnet sov hon som en stock. Vi sov hela nätter, hade sovmornar, gick ut och åt middag på restaurang med lilltjejen i ligginsatsen vid bordet. Det var när vi fick nummer två som jag förstod vad folk pratar om. Min son har sovit typ en hel natt sedan han föddes drygt ett år sedan och han vaknar om grannen låter en knappnål falla till golvet. Så det är verkligen så olika från barn till barn.

• Luella
    Sunseed skrev 2012-11-17 12:24:07 följande:
    Hoppas att det vänder snart. Hur gör du med sömnen i det läget? Hinner du få till någon stund på dagarna, eller hur löser du det för att orka själv? 
    Jag är föräldraledig 2 dagar i veckan och ibland sover jag en timme då på dagtid. Annars kör vi att den som ska vara ledig får ta hand om honom när han vaknar men man vaknar ju iaf när han skriker. Vi bor tyvärr inte så stort så det går inte att komma undan heller. Jag försöker tänka att det kommer gå över någon gång . Men trötta är vi, det måste jag nog erkänna. Men jag tror man är programmerad för att klara något år med en skrikig bebis. Som Kel skriver så är det ju ändå världens goaste som man får chans att vakna och krama lite på mitt i natten.
  • Luella

Sunseed: jag är 155 cm. Jag såg till att bältet var under magen, aldrig på. När jag satte på bältet la jag det mer på benen och tryckte sen in det under magen.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011