• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lattm: ledsen men jag måste nog tävla med dig om titeln "tidigast i tråden" ang mammabyxor :) Jag köpte mina första efter VUL så v 9 ca :) Men jag har så hiiimla tajta byxor o magen poffa till redan efter nån vecka (man blir ju svullen först men de la sig aldrig utan ändra bara form. dessutom fick ja såna obehag av vanliga byxor. tyckte allt satt åt så hårt o va typ rädd o strypa bebis el nåt ;))

• Speck

Najje: jag gick fr 70B till 80D i bh..... så nog klokt att vänta o se :) nu när jag ammat bort en del vikt så har jag 75C.. Men kan fortf använda de större bharna då de drog ihop sig lite när man tvätta dom.

• Speck

Najje: enklare är att kontakta butiken du hämta ut lådorna från så får de ge dig en ny.

• Speck

Kattm; min propp gick när vattnet gick. för mig började de me att ja vakna av att vattnet gick..

• Speck

Har inte vart in o läst på en vecka då loke är sjuk. förkyld i en vecka å nu feber. han är hyffsat ok dagtid men han sover skit oå nätterna.. sååå täppt i näsan! har vart till dr, röd svullen hals men ej strep. Avvaktar svar om näsodling.. hoppas febern tar död på bakterierna nu då ja börjar bli riiiktigt trött nu..

• Speck
    Najje79 skrev 2012-03-13 17:32:33 följande:
    Speck; Stackars liten och stackars mamma! Det är inte roligt när de mår så och man inget kan göra. Hoppas att det vänder snabbt. Styrkekramar till dig med, vännen!

Å vänta tills du får dina små å de blir sjuka - gör såå ont i mammahjärtat!! Ikväll satt han o somna nästan när vi gav han kvällsgröten.. han äter ok men är såå hängig. Funderar på att åka till läkare igen o be dom ta mer tester eller nåt :(

Förresten - fin magbild du la upp förut :) Du ser ut o va mindre än mig som bara hade en :P
  • Speck

Kul o läsa era tankar samt erfarenheter kring en tvåa. Jag o maken skyddar oss inte med nåt p-medel däremot funkar vaknätter o sjukdomar utmärkt som skydd haha.. de va länge sen vi fick till de så att säga. Jag fick min mens förra månaden på Lokes 6mån dag. Så jag bör va "igång" nu. Kommer inte hålla på m stickor, skulle vi bli gravida på egen hand va de meningen, o om inte kommer jag nog vilja vänta tills han är 2 innan vi börjar försöka m ivf igen.

Loke va jättedålig igår i feber, idag feberfri men har sovit maaassor! Hoppas han blir helt frisk snart, men verkar som de är på väg o ge sig nu *peppar peppar*

• Speck

Kelsson: tack! han har varit riktigt busig o go idag, sover dock mkt än, antagligen för o orka bekämpa de sista bassiluskerna! Men förutom lite snor så verkar han va på g igen :)

Jag helammade i 4 mån sen började jag m småsmå smakisar vid 4 mån en gång om dagen. Jag ammar fortf och även på nätterna så det är nog därför den dröjt.

Jag ger Loke nu kl 9 gör jag 1dl välling varav han dricker ca 15-60ml av (dvs får slänga minst hälften). Sen äter han 1/2 burk barnmat (ca 1dl) och 0,5dl fruktpure till lunch. Till mellis får han 1/3 burk fruktyoghurt (de fåe inte äta vanlig yoghurt men den fr nestle går bra) och så på kvllen äter han 1dl gröt. Å så ammar jag efter varje måltid, o lite däremellan också. Lustigt, mer mat vill han inte ha men lite tutte går alltid ;).

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för o sluta amma heller, eftersom han inte äter sig helt mätt på mat... Jag ska göra om våra matrutiner lite o försöka få in ett grötmål tilli hopp om att han ska sluta äta på natten. Maken är på mig att sluta amma också men jag tror det dröjer ett par månader till innan han äter så pass bra att vi kan sluta.

Han gillar inte vällingen så mkt men det gåår inte att ge han gröt vid den tiden, han sover efter morgonmålet o är då så trött att om jag serverar gröt så gnuggar han bara in de i ögon o hår o gråter sen helt förtvivlat när de ska tvättas bort.. så ja ids inte helt enkelt. Oj vilket sidospår. Loke får ingen ersättning o helammades utan annan mat i 4mån.De va liksom bara de du fråga... haha

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011