Kelsson: tack! han har varit riktigt busig o go idag, sover dock mkt än, antagligen för o orka bekämpa de sista bassiluskerna! Men förutom lite snor så verkar han va på g igen :)
Jag helammade i 4 mån sen började jag m småsmå smakisar vid 4 mån en gång om dagen. Jag ammar fortf och även på nätterna så det är nog därför den dröjt.
Jag ger Loke nu kl 9 gör jag 1dl välling varav han dricker ca 15-60ml av (dvs får slänga minst hälften). Sen äter han 1/2 burk barnmat (ca 1dl) och 0,5dl fruktpure till lunch. Till mellis får han 1/3 burk fruktyoghurt (de fåe inte äta vanlig yoghurt men den fr nestle går bra) och så på kvllen äter han 1dl gröt. Å så ammar jag efter varje måltid, o lite däremellan också. Lustigt, mer mat vill han inte ha men lite tutte går alltid ;).
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för o sluta amma heller, eftersom han inte äter sig helt mätt på mat... Jag ska göra om våra matrutiner lite o försöka få in ett grötmål tilli hopp om att han ska sluta äta på natten. Maken är på mig att sluta amma också men jag tror det dröjer ett par månader till innan han äter så pass bra att vi kan sluta.
Han gillar inte vällingen så mkt men det gåår inte att ge han gröt vid den tiden, han sover efter morgonmålet o är då så trött att om jag serverar gröt så gnuggar han bara in de i ögon o hår o gråter sen helt förtvivlat när de ska tvättas bort.. så ja ids inte helt enkelt. Oj vilket sidospår. Loke får ingen ersättning o helammades utan annan mat i 4mån.De va liksom bara de du fråga... haha