Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis - vi har en babybjörn active (ryggplatta) och funkar bra. Sedan diskuteras det ju hej vilt (särskilt på fl) om det här med en ergonomisk sits för bebisar och att B.B då är nästan som ett tortyrredskap haha, men Axel och storebror har trivts i den. Jag rek annars varmt Beco butterfly. Älskar den selen och det finns sååå snygga mönster och färger. Den har ergonomisk sits för bebisen (grodposition), ergonomisk att bära barn i för dig vilket BB inte är. Nackdel är att du inte kan bära bebisen med ansiktet framåt, men du kan istället bära dem på ryggen när de blir lite större. Men det bästa är ju att de finns så snygga haha. Kostar ju lite men det gör ju en bb också. Jag hittade min Beco på tradera :).

• Vickan I

Ja Ergon är säkert bra, men tråkig. Becon tar även mindre plats att ha med sig än bb. Den är jätteskön att bära i. Axel köper sitta i båda (oftast). Jag tror också en bebis säger ifrån om det inte känns bra, men har man tänkt bära mkt tycker jag ändå man ska satsa på en som är ergonomisk både för bebisen och för dig. De blir ju snabbt tyngre våra små! Jag var också i deras showroom, urtrevlig tjej den gången som hjälpte och visade. Vill du testa mer sedan kan jag ta med min när vi ska fika hos casa .

• Vickan I

Ja jag visste inte heller hur mkt jag skulle bära och köpte därför en beggad Beco. Dock är andrahandsvärdet superba på dem så du kommer få mer än hälften tillbaka när du vill sälja den sedan om du gillar den och köper en.

• Vickan I

Nä jag vet, fick jaga för att hitta en, men det är för de är så poppis, så köper du en ny så får du som sagt tillbaka en hel del. Men en bb fungerar ju också helt klart. Tror inte bebisar får men för det.

• Vickan I

Jis - ja satsa på den Ergon istället i så fall är mitt tips också.

Har också varit på BVC nu, 3-års koll med stora och fyra månaders koll med lilla. Fullgott med båda, storebror klarade allt galant (inget svårt iofs haha) och lillebror väger nu 5930 och är 64 lång. Men det mesta sitter nog i överkroppen för den är lång så bodysarna känns för korta på längden?!

• Vickan I
    Jis - Sade ju att du skulle falla för en Beco . Vi har även vi tagit bort babyinsatsen, A är för lång/stor för den och då är han ju lite mindre än W.

Stor kram Kelsson, det låter inte kul alls. 
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Jis - en butterfly. Ville också ha roboten, men får nöja mig med den gamla jag har. Har inte provat geminin, den fanns inte när jag köpte. Klarar Ws mage endast ersättning bra? Lätt och bajsa ändå? Stackars Axel är risig i magen. Småbajsar hela tiden. Han som varit på gränsen till förstoppad annars. BVC sade att man ska ha i en tesked rapsolja i varje flaska till ersättningsbarn. Hörde det från en dietist här på FL också.

• Vickan I

Maria liam- men varför vägrar de skriva ut? För att de inte tror han är allergisk? Vad jobbigt. Inte så kul betala fullpris för burkarna istlläet, hoppas samtalet gick bra och du fick ett recept. Axel har stående recept på profylac trots att vi inte vet säkert om han är allergisk el ej.

Idag var vi på Ikea. Axel tyckte det var mediumkul. Vill ha en liten vagn för sådana resor så måste nog skaffa en till haha. Iaf drömde jag mig bort bland köken så nu måste jag få maken att tycka att vi ska renovera både kök och badrum omgående när vi flyttar....troligt...

• Vickan I

Skatten - härligt :). Axel vägde 3090g och var 48 cm. Strl 50 var lite stort, så man fick vika ärmarna, men de växer i det himla fort.

• Vickan I
    maria liam skrev 2012-02-15 22:15:50 följande:
    Kelsson och Vickan: Jag fick läkaren att skriva ut Althera i 4 månader till och sen ska han göra ett allergitest igen, och sen ska vi till en dietist. 
    Ah så bra .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011