Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag hade ju bara lustgasen och bara under öppningsfasen, hann inte få epidural eftersom öppnade mig så snabbt, men lustgasen gjorde underverk

• Najje79

Sunseed: jag hade sagt innan att jag vill ha all bedövning som finns tillgänglig
    Men jag hann liksom inte få panik för helt plötsligt när jag tittade upp ur min värkdimma så hör jag min man förklara för mig om och om igen att "det hjälper inte med epidural älskling för nu ska du krysta ut våra bebisar!!" Tror jag försökte övertala honom en lång stund med alla läkare och bm runt omkring

Jag tror att man ska göra det lätt för sig under sin förlossning. Läs på om olika bedövningar, det finns ingen som känner det du känner och alla känner olika. Jag är så fruktansvärt rädd för smärta så för mig var det lugnande att ha bestämt innan vad jag ville ha, med inställningen att det kanske inte alls blir som jag har tänkt mig. Bättre att be om bedövning och känna sig lugn i det än att vara "tapper".

• Najje79

Jag var jätterädd för att må illa av lustgasen eftersom jag har panisk rädsla för att kräkas, men som tur var mådde jag inte illa eller blev yr av den.

• Najje79

Sunseed: ha, vad kul! Vi är där några ggr om året, kanske kan få till en träff nån gång?

• Najje79

Grattis miss cat!!

Gloxi: Min Adrian är sådan också. Han hade en period när han somnade i babysittern och sedan kunde jag bära in honom till hans säng. Nu vägrar han egen säng totalt, han går och lägger sig när jag går och lägger mig och sover med mig. Jag känner igen det där att ha en rutin för att slippa börja om från början. Just nu har jag ingen egen tid utan att ha minst ett barn på mig men det får vara så tills han är redo att släppa mig. Hoppas du kan stå ut eller att den här fasen snabbt går över kram!

• Najje79

Gloxi: vi tränade att somna själv, det gick bra i ett par veckor sedan fick han en form av nattskräck. Han var inte redo att sova själv. jag vet inte varför BVC tycker de ska somna och sova själva (fick också till mig detta av BVC-läkaren som tyckte vi skulle köra skrikmetoder på Adde).
    Barn är olika, Luca somnar med oss i vår säng runt 19.30, vi lägger över honom i spjälsängen, när maken går och lägger sig tar han med sig L (de sover i ett annat rum eftersom A väcker L) och så sover han hela natten. Adrian måste somna bredvid mig och hålla om mig och ligga nära, vagnen går också bra. Jag tror att er lilla tjej Vidar när hon är redo att somna och sova själv

• Najje79

MissCat: du ser ut som en dröm, otroligt vacker!! Härligt att ni fick en fin dag!!
    Mina killar vägde lika mkt som din L sist vu var på BVC, när de var ca 10 månader. Nu hoppas jag de kommit över 8 kg nästa gång. Men de var ju små vid födseln.

Sunseed; skönt att det ser bra ut på ul! Jag skrattade gott åt dina gubbar (sambon och du ang Ikea) haha!!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011