Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jordgubbe - jag älskar ju vagnar och har hunnit med några. De jag inte har gillat var Teutonia Fun och en Knorr. Sedan har jag haft två buggor och en Emmaljunga classic sport och nu har jag en Emmaljunga edge och en Phil

• Vickan I

Halva inlägget försvann ser jag nu. Poängen var iaf att favoriten varit Emmaljunga classic sport.

• Vickan I

Vet inte om ngn tittade på gladiatorerna här, men min (stora) lillebror (halvbror) var med idag och dominerade, ja fram till hinderbanan dårå haha! Men storasyster stolt ändå :)

• Vickan I

Jag föredrar lufthjul och gallerkorg under till skillnad mot city crossen. Har aldrig haft punktering. Sittdelen är också lite högre upp (känns så iaf). Den går verkligen genom allt och snygg med citykorg (liggdelen) på till bebisen. Min edge har iofs samma mått och vikt som classic när den används som sittvagn, men nu med liggkorg är den lite större, men lyxigare (extra utrustad) också. Ah svårt gillar dem båda men classic vinner nog i längden mot edge ändå pga bättre pris. Har haft vagnar med svängbara framhjul också men återgår alltid till fyra fasta ändå. Upplever det inte som tungt/svårstyrt. Men beror ju på vart/hur man rör sig lite också. Jag promenerar mest ute och behöver ingen minivagn. Vagnar med små framhjul/svängbara har en tendens att ha korta sittdelar som relativt snabbt blir för små. Det gjorde ju inte mig ngt då det gav en anledning att köpa ny vagn då haha.

• Vickan I

Jordgubbe - om du menar teutonia så hade jag en Fun. Gillade den inte alls men då var det en 2009 när storebror föddes och jag vet att de fixat till/ändrat en del av de saker som var dåliga. Dock har jag flera vänner med teutonia, främst Cosmo och mistral S el vad den heter där man kan svänga styret och de är nöjda.

• Vickan I

Stort grattis Lulis. Beklagar att det blev en sådan hemsk förlossning. Se till att få ett samtal med barnmorskan från förlossningen där ni tillsammans går igenom förlossningsjournalen. Förstår lite hur du känner, tog lång tid innan jag kunde tala om förlossningen utan att gråta då det var jobbiga minnen. Stor kram

• Vickan I

Bestäm tid och plats för fika så får jag se om vi kan. Svårt planera ngt då vi är inne i en tuff period nu. Axel skriker mer än någonsin, är kanske tänderna som spökar också? Men magen är värre och han är hungrig då ersättningen inte räcker till och ja en lång historia....Men så får avvakta in i det sista och se hur han verkar må den dagen. Men skulle vara kul att se er :)

• Vickan I

Söte - nej de menar väl egentligen bara att man inte ska ta dem för länge så man inte blir beroende av dem. Oavsett om man är gravid eller ej. Som kasa tog jag varje kväll under flera veckor, kunde inte sova annars. Gick över som sagt när bebis var ute och inget beroende här inte.

• Vickan I

Vart ska ni ses och promenera? Ska ev in till stan (stadion) och köpa mjölkfria grötar etc i en specialaffär där. Om fisen verkar ha en ok dag vill säga...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011