Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Neeeej segt Aurora, Vet hur det är...men snart är det över (och ersätts med andra saker :))
Neeeej segt Aurora, Vet hur det är...men snart är det över (och ersätts med andra saker :))
Åh, när ska jag inse att jag är höggravid? Jobbat som en tok mellan 07:45 till 18:15. Håller på att lära upp hon som kommer isf mig. Gud va jobbigt det är! Ang det där att klaga osv..det är bara att inse att vi alla har olika smärttröskell gällande gravid-krämpor. Jag fick det fint förklarat av min BM för någon vecka sedan, hon sa att vi m diabetes oftast slapp illamående, sura uppstötningar osv för att vi fokuserade så mkt på det vi redan hade med oss. Det stämmer säkert, känns som att jag lägger 99% av min vakna tid på att planera inför denna helvetiska sjukdom. Är allt med, mätare, insulin, när mätte jag senast, måste jag äta något så jag inte blir låg, måste jag parera m mer insulin osv.. Jag har helt enkelt inte plats för mer i min hjärna...
Stort grattis Enya!! Härliga siffror.
Najje, nu går det snabbt...ska bli kul att följa tvilling-bebis-magen :)
Åhhh, strössel! Han är bedårande. Jobbigt m en jobb förlossning - den känns så som jag tror att min blir m igångsättning och sen funkar det ändå inte utan blir ändå snitt. Hur som, nu är Liam här. Njut! Idag ska jag till BM, mäta mage å kolla m CTG. Kan säga att jag har en hel del frågor idag...föräldrarkursen fick mig börja fundera en massa.
F är en exemplarisk bebis, sov en sväng å var vaken en sväng under ctg:t. Min mage har tagit ett rejält skutt uppåt sedan sist, 34 mätte den nu. Hon kände och F var ruckbar. Hon trodde på förlossning innan den 11.e dec, jag tror på 27.e nov:)
Ledig idag, å vem vaknar tidigt? Wihooo-jag. Idag skajag skappa, baka bröd å ta mig en promenad typ. Ska bli otroligt skönt. Har dessutom sovit ok inatt! Hallelulja! Kel: grattis till ny vecka! Strössel:så himla fin! Karmosin: hur känns allt? Har ni landat? Najje: kommer ihåg känslan av att berätta, jag låg på sjukhus nära döden å var tvungen att ringa mamma å pappa å berätta om nått skulle hända. Pappa blev så glad att han grät. Det var så himla fint! Njut! Alla: ha en underbar helg, njut av magarna, buffarna och allt. Kan säga att tårana sprutade när jag kollade på Drömmen om ett barn...
Gud va härligt Lindis. Njut!!
Ego: jag är ju så van att ha en fot utkörd i sidan eller mot revbenen...å idag har det inte varit så mkt aktivitet på F alls, jag har kännt honom då å då men inte alls som vanligt, det gör mig så klart fundersam. Såg oxå att magen sjunkit ner idag, kan det ha med det att göra? mindre plats att röra på sig..eller?
Nu är det någon som hickar å som har buffat lite. Tack snälla F :)
Jag ringde SÖS och kollade med dom jag känner F men inte alls lika ofta och tydligt som innan..å jag var ju hos BM i torsdags å då var allt toppen. Hon på SÖS tipsade om att jag skulle dricka mkt kallt vatten å se om F svarade på det. Kan säga nada. Det var en del buff när jag åt frukost och drack te, men sen typ inget. Jag ska ringa tillbaka snart å se vad dom säger...
Åh, jag önskar så att jag inte höll på att oroa mig för sånt här...