Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Grattis till v 12 panodil går jättebra , jag brukar ta panodil zapp !

• strössel

Najje: Det går väldigt bra med lägenheten, det enda som är kvar är att sätta upp gardiner i bebisrummet sen är allt färdigt. Väntar på att hantverkaren ska komma med nya gardinfästen, min snälla pappa var här i går och satte upp lampor och tavlor så nu kan jag bara njuta tills det är dags för bebis att komma. Och bebis är snäll i dag mot sin mamma och sparkar så jag kan vara lugn och slippa oroa mig Glad kram !

• strössel

Är så glad min man var på anställnings intervju idag och fick jobbet ett heltids jobb som ligger 5 minuter härifrån vi bor, han är överlycklig från 25 % till 100 % och veta att man får lön varje månad. Nackdelen provanställning i 6 månader så han ska ha två jobb i 6 månader. Först jobba 6-16 mån-fre sen jobba 3 kvällar i veckan på det andra jobbet 3 h pass då han börjar 18.30- 21.30 och med en nyfödd bebis, som han kommer sakna jättemycket.

• strössel

Läkaren som gjorde ultraljud på mig i lördags var nyss med på tv i programmet Sjukhuset på tv 3, kändes konstigt att se han där Flört undrar om dom filmade från Eksjö sjukhus !

• strössel

Jis: Vad skönt att allt var bra med lilla bebisen, man blir så orolig när dom sparkar mindre än vanligt.

Kelsson: Så som du upplevde idag , har jag upplevt med. Jätteobehagligt och när jag har svårt att andas känns halsen jättetjock och jag får knappt fram nåt ljud och jag får ont i huvudet. Än så länge idag har jag inte känt nåt men i 2 dagar i rad nu har jag haft svårt att andas. Och min bebis har varit väldigt aktiv igår och har varit aktiv hela morgonen. Vill det ska bli fredag då ska jag till Mvc.

Aurora: Ja det är jättekul att min man har fått ett heltidsjobb så man slipper räkna på pengar hela tiden.

Lillstintis: Tack det är jätteskönt att han har fått bättre jobb än vad han har i dag.

• strössel

Kelsson: Det är jätteobehagligt , min man blir jättenervös när det händer. Först trodde jag det var nån reaktion från att jag har färgat håret, men jag vet inte jag tror inte det för jag har ju färgat håret i flera år. Men blir det värre och händer igen tycker jag du ska ringa, det kommer jag att göra. Det är tredje dagen idag få se om det händer idag igen hoppas inte det, för idag är jag ensam hemma.

Najje: Min man tackar Glad det  här med bil är inte lätt inte ens med en vanlig vagn. Jag har en stor vovve som jag har en hundbur till och han och vagnen kommer inte få plats i vår bil. Medans den lilla vovven kommer få sitta med hundbilbälte i framsätet. Vi kommer få ta bort hundburen och då kräks min vovve och det vet jag inte om jag orkar hålla på att städa upp varje gång vi åker bil. Och hur vi ska ta oss till min mans släkt är en mysterium då vi får ta med oss täcken kuddar och madrass plus kläder och hundsaker kommer aldrig att gå Flört får nog köpa en buss.

• strössel

Kelsson: Det är vanligt med att svimma när man är gravid, men att man har svårt att andas är otäckt. Och som du säger ute när man är ensam är inte roligt. Hoppas det går bättre när du åker hem från jobbet sen kram !

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011