Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: Vad skönt och vilken bra bm du har, jag hatade min innan men nu de senaste gångerna så är hon hur snäll som helst. Ju längre in i graviditeten ju mer trevligare blev hon.

Ego: Jobbiga två timmar min man kom hem tidigare än han slutade jobbet, jag dök på honom och frågade om dom fick sluta tidigare då berättade han att han fick inte jobbet att dom inte tyckte han passade. Jag blev skitsur och menade på att han hade sagt att han inte ville ha jobbet osv. Och till slut började han gråta har aldrig sett han gråta innan, och berättade att ingen hade tid att visa honom och frågade han om hjälp så ville ingen hjälpa honom. Och idag låg alla efter och ingen hade tid för honom. Och att han orkade till slut inte lyfta de sista kartongerna för dom var för tunga. Att han kände sig värdelös och att han inte dög på jobbet, trots att han gjorde sitt bästa. Jag har hört så mycket skit om det företaget att ingen kan jobba kvar där för personalen är knepig osv, men jag ville inte tro på det. Nu är jag ledsen för att jag skrek åt min man och anklagade honom för saker, nu är han på det andra jobbet. Han slutar vid 21 idag får ta och sätta mig ner sen och prata igenom allt med honom, han pussade mig och sa att han lovade att han skulle söka fler jobb för min och bebisens skull.

• strössel

Karmosin: Härligt att bebisen mår bra och att dina värden var bra, jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig när han började gråta men jag lugnade ner mig känns som om jag knäckte honom med det jag sa Rynkar på näsan

Vi köpte våra på Babyproffsen i Jönköping, dom hade dom plus den långa svarta med gos innuti och dom kostade lika mycket. Vad synd att dom inte hade dom där du var, har dom fler babyproffsen som kan tänkas ha dom tror du ? Verkar vara lite olika på olika Babyproffsen, tex att vissa har förlossningsgaranti om du tar hem vagnen så om det händer nåt får man pengarna tillbaks. Här gäller det bara om vagnen står i butiken, mailade babyproffsens huvudkontor om detta och dom skrev att alla affärer gör som dom vill.

• strössel

Viksan07: Ja det var inte kul för min man, men han har kvar sitt 25 % jobb iallafall tills han hittar nåt annat. Tror han kände att han hade svikit mig lite med kanske därför han var så ledsen. Jag mår bra som höggravid, men börjar känna mig väldigt tung och vill ha min bebis nu. Mina fötter är så svullna så snart får jag inte på mig några skor utan får gå barfota ute Glad

Najje: Grattis till v 13 härligt att det går framåt för alla här i tråden Flört

Kelsson: Skönt att det såg bra ut vid TUL och att det är en liten flicka, att hon är lite liten tror jag inte spelar nån roll som jag brukar säga i slutändan blir det bra ändå Solig hoppas halsen blir bättre snart kram !

Jordgubbe: Tror det kommer gå jättebra på UL på torsdag kram !

Första bebisen är född i min oktober tråd Baby så roligt !

• strössel

Carlan82: Har tänkt på dig idag och undrat om du åkte in eller inte, det gjorde du rätt i nu slipper du oroa dig. Massa kramar till dig och superfin bild på bebis Glad

Kelsson: Lovar ska skriva det du önskar Flört

• strössel

Kasa: Ja det är inte så att vi inte kan betala räkningar och handla mat och köpa kläder och så, men det känns när tex bilen går sönder eller hundarna blir sjuka eller när vi ska åka till hans familj över helgen. Jag är van att ha en massa sparpengar, men  i och med att han flyttade 25 mil hit blev arbetslös och bara har haft en massa vikariat tills jag fick in han som julvikarie på mitt jobb som sen blev fast 25 % så har det blivit att man har fått plocka av sparkontot och har man väl börjat så minskar det snabbt. Och på mitt jobb har han ingen framtid för där finns folk som haft 75 % i flera år som vill ha heltid så det är väldigt många före honom och det är inte säkert att mitt jobb finns i all evighet då dom vill ha kvar det i Malmö, Stockholm, Göteborg. Ojj vad långt det här inlägget blev Glad

• strössel

Kelsson: Du får krya på dig och bädda ner dig med filt i soffan och bara ha det bra idag, 50 dagar är ingenting kommer gå hur snabbt som helst kram !

Ego: Får se om bebisen vill komma i dag antagligen inte Glad men den är vaken och det känns som om den vill trycka ut sig rakt genom magen Flört Ska hämta min vagn i morgon så glad, ville hämta den idag men dom hann inte sätta ihop den idag så i morgon får det bli.

• strössel

Kelsson: Ja det ska bli så kul att hämta vagnen, sätta på mina reflexer och allt annat fint jag har shoppat till den Glad

Min mamma ringde igår kväll min man svarade, och hon ville han skulle komma ner för hon hade nåt till oss. Då har hon varit i Ullared och köpt massor till bebisen och lite till oss. Jag har inte pratat med henne på över en vecka nu tror jag det är, men jag hoppas hon märker att man hör inte av sig om hon inte kan ändra på sig. Vet att jag måste prata med henne nån gång, men jag vill inte vara sur eller arg nu utan bara vänta på bebisen.

Enya: Grattis till ny vecka Flört

• strössel

Anderska: Vi har ingen aning vad det är i magen, det blir en överraskning Glad men visst har vi tagit chansen och försökt få nån att berätta vid UL men här är dom stenhårda. Min släkt tror det blir en flicka en del tycker att magen sitter högt upp och att jag har mått illa sen v 6, och min mans sida är helt säkra på att jag får en pojke pga att min man alltid har sagt han mår bra osv Flört  Min man tror att det är en flicka, jag har ingen som helst aning.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011