Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel - åh jag läste hennes inlägg. Vilken sorg. Börjar nästan gråta. Det som hon/de råkat ut för är min STORA skräck då nevrospiralmissbildningar som outvecklad hjärna är en av de förhöjda riskerna för oss pga cellgiftet. Dessa dryga två veckor kommer vara en plåga fram till dess vi ska kolla. Åh b

• Vickan I

Oj råkade skicka iväg. Så orättvist för dem :(. Vet du om hon hade gjort kub eller annat ul innan rul, men att det inte syntes då?

Kommer gå bra på ditt rul strössel, men förstår oron. Kram

• Vickan I
    Strössel - Men usch att hon hade gjort KUB också, det lugnade ju verkligen inte....Jag har ju inget RUL längre, då de plockade bort det eftersom jag ska göra screeningen (de tyckte det var onödigt med båda), men screeningen är väl som ett extra utvidgat RUL antar jag. Ska göra det den 31 maj.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Kelsson - Tack vännen . Kl 10.00 så då hinner jag hålla tummarna för dig innan . Skönt vi har på fm så man inte behöver pinas av nervositet hela dagen först.

• Vickan I

Strössel - Nej det är bara om det finns anledning till förhöjd risk för missbildningar av olika slag som man gör screeningen. Eller om det inträffat ngt i tidigare graviditet osv. Man kollar ju väldigt noga vid RUL också. Men vid screeningen är det en specialläkare osv och det skulle ju inte gå att ordna för alla.

Ang vagnen så är det negativt (för mig) om den glänser för mkt då jag inte kommer tycka att det är syggt. Men har ändå bestämt mig för att chansa på en sådan. Gillar jag den inte så får jag tänka att det ändå är mörkt och ruggit när bebis kommer så det kanske inte glänser så mkt och sedan får jag byta ut den  som sittvagn till sommaren haha. Ja jag som vill ha en classic sport är ju väldigt begränsad i iaf sittdelens färger. Ett tag tänkte jag ta jeans black i citykorgen och hederlig svart i sittdelen, men vet inte...

• Vickan I

Speck - måste ni ta sem/komp för frånvaro gällande allt med mödravård? Vi får gå på betald arbetstid.

• Vickan I

Hej alla goa gravida .

Skriver inte mycket heller då jag som många andra är som en urvriden trasa. Trött, skräck för screeningen som kommer krypande mer och mer ju närmare det blir, ont (foglossning) samt ett underliv som straffar mig för att jag inte skött knipövningarna från förra gravidtieten...gör det tjejer...knip...och en tvåring som är go men jäkligt envis nu gör att jag inte orkar mer än att precis jobba och att ta mig hem och roa sonen till sambon tar över och jag kan stupa. Läser allt, oftast på telefonen, men blir inte till att orka skriva mycket. Har jagat min BM som arbetar deltid, vilket måste vara typ 10% för hon svarar ALDRIG. har lämnat meddelanden, men får väl ringa ngn annan. Jag hejar på er alla och hoppas ni snart mår bättre hela bunten.

Kram på er!

• Vickan I

Viksan - ja hur ska jag förklara...som att underlivet vänds ut och in eller ska trilla ut :/. Jätteobehagligt. Känner också av det där med nysa och ex gå nu under grav. Jippi som sagt! Får knipa som sjutton innan jag nyser haha.

Strössel- har också ont, fast mest på höger sida av magen? Mkt obehagligt och underlivet med. Min foglossning är ju som att ngn har sparkat mig på vänster sida av blygdbenet och ner i vänster ljumske/lår. Varierar i smärta.

• Vickan I

Strössel - nej förstår det. Skulle inte vilja kräkas en massa hua. Så förstår att du har det tufft.

• Vickan I

Hej tjejer!

Hoppas det är bra med alla trots illamåenden, foglossningar och andra krämpor.

Är ledig idag, men så nu ringde min närmsta chef och berättade att han varit tvungen att berätta för högsta chefen att jag var gravid då högsta chefen berättade att hon bokat in mig på en massa utbildningar för hösten 2011/vår2012. Usch vad jobbigt. Han hade inte dragit några detaljer om IVF, screening och annat utan bara att jag var gravid och att det skulle stanna hos henne. Känner nu att jag måste förklara allt för henne. Denna kvinnliga chef som när jag var gravid med sonen sade "att ni gravida minsann har det för bra nu för tiden" då jag ville gå hem en tid (2 veckor) innan planerat BF och vila!! Men är det inte lite konstigt att bara boka in mig på en massa utbildningar (jättekul att hon vill satsa på mig) men utan att kolla om JAG är intresserad och VILL bli chef? Alla utbildningar är på heltid och jag arbetar inte ens heltid då jag vill ha sonen kortare tid på förskola osv. Blää hon är långsint också och kan lätt se det här som något personligt. Vill inte va nervös heeela helgen nu för att behöva möta henne på måndag.
    Så nu fick jag skriva av mig .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011