Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ego: Nu är jag officiellt tvåsiffrig, idag är det 99 dagar kvar till BF

• Kelsson1

anderska: Tack! Ja snart är du också där

strössel: Skönt att du hittade en BH till slut även om det inte är en amnings BH. Tack!

Lillstintis: Tack, jo det är speciellt känns inte lika avlägset längre

Najje: Förstår din irritation! Läkaren borde förstå hur det känns när man är orolig över att mista lilla guldklimpen och inte orsaka mer oro! Skönt att du har en så fin sköterska! STOR KRAM! Den här gången ska det gå tiden ut! Har du tagit albyl minor eller skippar du det?

Vicksan: Tack! Måste kännas rätt nära för dig nu

Ego: Tror att jag sätter nästa delmål till att komma till vecka 28 eller vecka 30, mentalt tror jag att jag kör på v28 för det är väl då de flesta bebisar klarar sig även om de föds för tidigt och det bara är ett par veckor bort .

• Kelsson1

cattm: Tack! Känns faktiskt lite närmare nu när man inte är tresiffrig längre
    Bra att du har ett delmål att se framemot, RUL är roligt att ha framför sig.  jag började nog med gravidbyxor innan v12, var så svullen om magen så fick inte på mig mina normala . GRATTIS till andra trimestern!

• Kelsson1

cattm: Helt rätt, inte värt att nojja. Jag tror att KUBeffekten höll i sig ända till RUL för mig. Sedan har jag börjat känna tjejen flera gånger om dagen o då är det inte lika lätt att nojja längre

Jis: Vad du är duktig, jag har fortfarande inte lämnat in papprena... Börjar få panik!

Speck: TACK!

Strössel: Rekomendera öronproppar till mannen, jag kör de på grund av hundens snarkningar

• Kelsson1

Vickan: Tack! Känner igen det där med stressade läkare som inte alls är insatt i ens ärende. Sååå otroligt störande o oproffsigt! Fick ju kommentaren för drygt ett år sen av läkaren att du var väl gravid va? När man har berättat gången innan att det är något vi kämpar med...
    Hoppas du får bättre bemötande och svar från spec. mvc! STOR KRAM

strössel: Jag vet, glömmer bara bort allt hela tiden!
    Jag tror inte att något kommer att hända bebis mer i v36, skulle det visa sig att allt inte är bra är det bara att föda ut bebis, de flesta brukar klara sig redan i v26 så tio veckor till så borde riskerna vara väldigt små.

• Kelsson1

Strössel: Är helt övertygad om att det kommer att gå bra för dig oavsett hur du gör! Inget snubblande vid målsnöret här inte!

• Kelsson1

Speck: Vad skönt att det känns bättre i underredet efter besök hos BM. Glöm inte att det är du som är mamma till Loke och bestämmer, du behöver inte ursäkta dig med någonting! Förstår att allt känns förvirrande just nu men det kommer att gå bättre bara du börjar lita på dig själv och att det är du som bäst vet vad som fungerar. Amma när och så mycket du vill och orkar och när du inte orkar kan du ge napp. KRAM!

Anderska: Jag har undvikit att åka utomlands i år, jag mår såååå illa av värme så det har varit helt otänkbart. Annars har jag gillat Turkiet (Alanya) i september... Vad glad jag blev när jag sedan läste att det var Turkiet ni valt .

Lillstintis: Jag tror starkt på att vi kan påverka vårt eget tänk väldigt mycket genom att medvetet bryta "dåliga" tankemönster. Kommer du på dig själv med oro och tankar på vad som kan gå fel eller vad du gjort fel, tala om för dig själv att sluta upp med sådana tankar på en gång och medvetet börja tänka på något positivt istället. Du kommer inte att sluta oroa dig som genom ett trollslag (man får arbeta med sig själv hårt o länge) men de dåliga tankarna kommer att minska allt eftersom. Vet också med dig att det är inte ovanligt att oroa sig, tror att alla blivande mammor gör det, låt det bara inte ta över helt .

Najje: Normalt det där. Jag var EXAKT likadan. Oro för att jag hade mensvärk och de dagar jag inte hade det var jag fullständigt övertygad om att det då gått åt H-vete. Men det har gått bra o är övertygad om att det kommer det att göra för dig också! Jag gjorde KUB mest för att se bebis igen men även också för att DS är inte det enda de tittar efter. Jag resonerade som så att skulle bebis ha DS så skulle det vara bra att kunna förbereda sig. Det andra de tittar efter är mycket allvarligare (enl min mening) och hade bebis haft grava komplikationer av annat än DS (som gör att de lider hela korta tiden de lever) så hade jag känt mig tvungen att avbryta.

Jis: Tröjan ser underbar ut, får gå o titta på en likadan . Jag har försökt hinta till maken att jag vill ha fler diamanter på förlovningsringen när bebis är född . Men tror att det är vettigare för oss att spara pengarna så vi kan leva mer normalt trots mammapeng. Så jag tror jag struntar fullkomligt i present (jag kommer ju ha fått bästa presenten som inget kan toppa ändå ).

tredjemaj: Vad härligt med sparkar!

Karmosin: Hoppas du haft roligt på bröllopet! Skönt att du får levaxin, hoppas det gör dig piggare.

Vickan: Helt rätt beslut att köpa ny klänning och fortsätta äta! Hålla igen är något vi INTE ska göra nu, det kan vi göra annars men äta o njuta nu (de som kan ) Du kommer att se sååå vacker ut i klänning o kappa!

Dealiy: Hoppas att spottings slutat nu och inte kommer tillbaka. Jag hade också blödningar i början men i mitt fall har det gått bra ändå, håller tummarna att det är så även för dig!

Meede: Välkommen hem! Hoppas du hade det aldeles underbart i Grekland, det var du värd!

Ego: Hemkommen från kryssning o vilken överraskning jag fick. Väl i hytten knackar det på dörren o vem står inte därute om inte min syrra (som bor i Göteborg)! Hade absolut ingen aning om att de skulle med, de ville överraska mig o det lyckades de med! Så har haft det helt underbart, fått umgås med syrran o hennes make o deras lilla dotter som är drygt ett år gammal! Bättre hade det inte kunna bli... Sedan har jag även påbörjat v 27 så en vecka närmare målet

• Kelsson1

dealiy: Vi väntade med mys fram till v12 men hade blödningar ändå. Mitt var rött eller rosa inte brunt.

Najje: Det var helt underbart . Saken blev inte sämre av att de hade packat bilen full med bebis saker som vi fick av de

Jis: Jo det var väldigt roligt. Jag är nog lite för praktiskt lagd, klart man gillar diamanter men lär nog inte sakna de när jag tittar på bebis

Speck: Vilken förstagångsmamma tror du känner sig bekväm o säker i alla situationer? Du kommer att klara allt oavsett hur det känns, så lita bara på dig själv det är bara du som känner er lilla bebis!

anderska: Jag älskar Alanya, men vågar inte uttala mig om området dit ni ska, brukar själv välja närhet till Cleopatrastranden (som jag bara älskar). Havet brukar vara varmt i början av september men stranden ni ska till vet jag som sagt inget om. Åker ni in till Alanya så rekomenderar jag varmt ett besök på restaurang Flash (liten restaurang som finns på en sidogata som besöks av lokalbefolkning). De har supergod mat till rimliga priser, rekomenderar främst deras Iskender kebab!

Meede: Förutom ständiga följeslagaren (illamåendet) mår jag bra

Strössel: Helt rätt, åtminstone jag får umgås för lite med familjen.

Karmosin: Skönt att det kom ut, stackars liten inte roligt att vara förstoppad! Jag behövde verkligen både kryssning och umgås med familjen, känns miljoner gånger bättre nu .

Ego: Prat om trosor, jag var som sagt mycket större tidigare så jag hade sparat en del trosor från den tiden o de har kommit väl till pass nu så har ännu inte behövt köpa nya...

• Kelsson1

Dealiy: Jo det är en liten prinsessa vi väntar på . Jag började må illa i v6 och så har det fortsatt sen dess

Vickan: Att du inte listat ut det själv att det är faktiskt bebis ju Skrattande. Smart kille du har!

Najje: Du har verkligen rört på dig mer än nog, vad duktig du är! Maken min förbjöd mina längre promenader i början, han var så orolig . Helt klart kommer du att klara dig hela vägen nu även om det är normalt att nojja. STOR KRAM!

Lindis: VÄLKOMMEN! Härligt att du vågade dig hit! Berätta gärna så fort du fått tid till VUL, spännande!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011