Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Jag går gärna redan nu o lägger mig senast 21 för att orka . Hoppas att Loke börjar sova lite längre snart!

Jis: Det går inte (åtminstone för mig) att sova bara på en sida en hel natt. Men tror att det var natten innan förlossning som var viktigast. Annars säger de att blodflödet ökar om man ligger på vänster sida men kan aldrig tro att vi inte får ligga på något annat sätt under hela graviditeten så försöker ta det med lite ro! Jag har ännu inte tvättat bebiskläderna, har tänkt att det är hela tre månader kvar till BF så väntar nog lite till för att slippa tvätta de en gång till...

Dealiy: Härligt att höra!

Najje: Jag är helt övertygad om att du får se ett hjärta att ticka på fint! Håller tummarna även om det inte behövs...

Lillstintis: Härligt att du också får saker till bebis. Vi har sovrummet fullt med påsar som innehåller bebiskläder. Behöver gå igenom de innan jag stoppar in de i skåpet men har ännu inte haft tid eller ork.

Lindis: Jag är också känslig, har undvikit alla program om 9/11...

Lulis: Förstår din oro men som du själv säger så kommer allt att vara bra. Försök att andas djupt o tänk positiva tankar!

Vickan: Underbart att det gick bra igår! STORT GRATTIS TILL FRUN! Det tar ett tag innan man vant sig vid nytt namn (vilka problem ).

Ego: Har sovit extremt dåligt inatt så har inte orkat sätta mig vid datorn tidigare. Såg nu i kalendern att det är fullmåne imorgon som förklarar att jag vaknat stup i kvarten o inte kunnat somna om.
    Idag har varit skit här hemma också. Maken sagt något med fel röstläge o det blommade ut till världskrig! Vi har rett ut det nu men orkar inte med fler dagar som blir så här. Inte lätt när man inte kan sova och mår konstant illa! Dags att gå o sova nu! GOD NATT!

• Kelsson1

Strössel: Vet att du också har jobbigt, tack gumman! STOR KRAM!

Najje: Jo jag vet , är också tacksam för bebis men har man sovit dåligt o haft extra illamående o dessutom bråk med maken tycker man lite extra synd om sig själv . Är förresten helt slut idag igen, börjar känna mig rätt sliten o undrar hur man ska orka de sista 3månaderna... Men det är väl bara att bita ihop o försöka vila under helgerna.

Jis: Tror att du gör rätt i att sluta nojja o försök sova det lilla vi kan nu! Klart när man är vaken kan man välja vänster sida men annars tror jag att det är klokt att koncentrera sig på att sova.

Karmosin: Försök att slappna av. Tror att det är viktigare ATT du sover än att du sover på rätt sida...

• Kelsson1

kasa: Är IMPONERAD, inget hade kunnat hålla mig vaken till 3 hade säkert somnat stående !

• Kelsson1

Speck: Tack! Exakt så var det hos oss igår. Var redan beredd att säga upp mig från jobbet o flytta hem till mamma . Men som sagt det har vi löst nu så jag blir kvar

Jis: Känner likadant även om ingen drar i mig, bara fruktansvärt trött!

• Kelsson1

Enya: Är sååå glad över att kunna välkomna dig till tråden!
    Det är fullständigt normalt att nojja. Kommer själv ihåg i början så nojjade jag om jag hade ont i magen o var övertygad om att det var på väg åt h-vete. Dagen efter kunde jag istället nojja över att jag inte längre hade ont .
    Håller med Kasa fullständigt, NJUT så länge du slipper illamående. Glöm inte att folk utan illamående har lika normal graviditet som de som mår illa. KRAM!

Kasa: Tack! Vi har som inte haft riktiga gräl annars och igår var väl helt fel dag annars också, var sååå trött hela dagen. Men som sagt det är bättre nu och vi redde ut bråket redan igår.

• Kelsson1

Enya: Blir lättare att låta bli nojja när du väl kommer så långt att du känner av bebis varje dag Vet att det är ett tag dit men försök hitta positiva delmål på vägen

• Kelsson1

Enya: Tyvärr inga tips om VUL i Uppsala. Vi har gjort alla UL (inte första VUL) på Ultragyn här i Stockholm o har varit nöjd, de finns på odenplan så väldigt centralt o lätt att hitta. Skönt att du slipper ränna runt för VUL!

Vickan: Härligt att du åtminstone för en dag kunde lämna oron, liten minisemester. Helt rätt, passa på att ösa ur dig imorgon så kanske du kan slappna av lite efter det. STOR KRAM!

cattm: Skönt att illamåendet är bättre för dig, passa på o njut! Skönt att han kom fram ändå till slut o att ni hade det bra! Kanske lika bra att ni inte hann med allt ni planerat, bra att ta det lugnt också ibland. Ingen fara med att du inte hinner läsa ikapp, inga tvång här inte . STOR KRAM!

Najje: Måste bara gratulera även här! Är såååå glad för din/er skull! Fick du tillbaka två den här gången eller en som delat sig? Kan ju inte minnas någonting, förlåt för det...
    STOR STOR KRAM!

• Kelsson1

Najje: Otroligt häftigt! Jo de säger att väntar man tvillingar så mår man mer illa! Men sååå underbart, tänk två till priset av en!

Lindis: Har allt sett bra ut två gånger på VUL så lär det inte ändras. Är helt övertygad om att du får se ett litet hjärta picka på den 22:a!

• Kelsson1

Jis: Helt rätt, du måste lära dig att säga nej! Jag har tänkt att säga nej till helgen, makens systerson fyller år. Har haft varje helg inbokad med något i en månad nu o känner mig helt utsliten. Maken får gå på kalaset ensam så får jag vila upp mig!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011