Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Gör det, Sunseed! Be dem skruva upp ordentligt. Mig hjälpte inte lustgas, men tror att det var mest syre i den. Heh heh
Gör det, Sunseed! Be dem skruva upp ordentligt. Mig hjälpte inte lustgas, men tror att det var mest syre i den. Heh heh
Kel, jag kände ingenting, så efter några värkar fick den vara. Tyckte att masken var äcklig...
Kel, jag andades förmodligen inte tillräckligt djupt. Men, det gick ju bra ändå.
Ja, Kel! -:) Hade säkert bara mått illa..
Jag sov med min amningskudde. Jätteskönt. Den jag har är stor, men tyvärr inte så optimal till amning. Jag vill lägga barnet direkt på kudden, men min kudde har inte tillräckligt med stadga för det. Måste bulla upp med andra kuddar under för att det skall funka. Men, den var perfekt under graviditeten.
Sunseed, för att skona kroppen, så skulle jag som sagt satsa på en riktigt bra amningskudde till amningen. Med det menar jag en, som barnet kan ligga på utan att du håller det. Jag får ont i handleder och axlar direkt när jag har slarvat.
Luella, stoppningen i min Doomoo (den skall ju vara så bra enl folk) är för mjuk, så jag får stötta upp med andra kuddar. Har ont i bägge handleder för det är tungt att bära barnet. Går med skenor för att undvika inflammation. Fick din man vara hemma när du inte fick lyfta barnet? Jättejobbigt!
Sunseed, jag har en Doomoo softy och som namnet säger, är den mjuk. För mjuk till amning i min mening. Enligt amningsrådgivningen på mitt sjukhus skall barnet ligga helt på kudden. Det funkar inte med den här kudden, utan man måste stötta upp med andra kuddar. Skitkul med en hungrig bebis, som skall ha mat NU och inte nästa vecka. De hade Lasals (lasal.dk) på mitt sjukhus. Verkade bra, men jag har inte testat ordentligt.
Låter som en god idé att avvakta och testa med kudden du har nu. Som du skriver, onödigt att köpa på sig för mycket.
Sunseed, men herregud din stackare! Har du haft blodpropp innan? Hoppas att det inte är allvarligt. Krya på dig vännen!
Sunseed, vad borde han väga? Håller tummarna för att allt går bra. Krya på dig?