Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Tack för boktipset, det blir lite sömn för en på nätterna men man står ut, tycker man själv blir lite ledsen när man inte vet om han har ont eller vad det beror på. För man vill att ens son ska må bra, nåt som jag vet har funkat två gånger bara är att han somnar i vardagsrummet och att vi sen bär i honom då sover han tills han vill äta. Men som sagt det vi testar funkar bara ibland Glad men vi kämpar för att få till det.

Eileen: Jag skulle bli igångsatt på måndagen men när vi kom in kl 05 så hade jag redan öppnat mig så det jag fick var värkstimulerande dropp. Fick hinnsvepning på fredagen på eftermiddagen, vattnet gick på natten värkarna kom på söndags natten fick bebis på måndagen kl 22.01 Flört Hur man blir igångsatt beror helt på hur det ser ut på undersökningen dom gör när man kommer in.
  • strössel
    Speck: Ja man får passa sig för så att dom inte vänjer säg vid nåt som kan bli en ovana, nu har jag lagt honom i sängen själv och han ligger och tittar och lyssnar på sin musiknalle få se om han somnar av sig själv. Men jag är inne och tittar till honom ibland Glad så han andas osv Flört kommer jag aldrig kunna sluta med.

Kelsson: Tänker på dig och det ska bli så kul att få se din flicka och höra om din förlossning, hade jag inte hittat din tråd så hade jag aldrig fått chansen att lära känna alla underbara människor här stor kram.
  • strössel

Undrar om Kelsson myser med sin lilla flicka just nu Glad massa kramar till dig Kelsson !

Speck: Nej det finns inget som är rätt och fel, man får testa sig fram. Men kan meddela att Liam har varit väldigt duktig i natt och sovit. Han skrek ungefär en kvart efter andra amningen men sen somnade han och vaknade precis och nu ska vi ner på stan och kollade på ny overall en stl 68 Flört

Önskar alla en trevlig lördag !

• strössel
    Aurora: Han har storlek 62 i kläder och i overallen nu, den kan han ha i några veckor till sen kommer den bli för kort i benen. Hittade dock ingen overall väldigt utplockat och det skiljde så lite i stl 62 och 68 och 74 var alldeles för stor. Men jag har en åkpåse overall som han kommer kunna ha ett tag ifall jag inte hittar en ny med ben.

Meede: Stort Grattis till en liten flicka , första flickan i tråden kram Glad
  • strössel

Lycka till Kasa Glad vad kul snart har du en bebis kram Flört

Tror Kelsson har fullt upp med sin lilla Flicka och myser för fullt och skriver här när hon har kommit hem från bb Glad

• strössel

Carlan: Vad som än hände mellan dig och dina föräldrar hoppas jag att ni en dag kommer bli vänner igen , om det är vad du vill. Inget man vill vara med om precis innan man ska ha barn massa kramar till dig Hjärta Jag har mina bråk med min mamma men hon har bättrat sig nåt otroligt nu när Liam finns. Och du ska veta att dina kommentarer i min blogg från dig betyder så otroligt mycket då jag är väldigt dålig på att kommentera själv men jag läser din blogg och tycker det är jätteintressant att följa dig {#emotions_dlg.flower}

• strössel

Stort Grattis Kasa till en liten gosse vad mysigt Glad nu kommer det bebisar hela tiden underbart Baby

Jis: Jag hade det jättesvårt med amningen i början kunde inte alls amma på det sättet dom visade på bb, och det funkade inte att ligga ner och amma heller. Sen fick vi bb hembesök och hon visade ett helt annat sätt och sen dess funkar min amning perfekt. Om han ska få äta på vänstra bröstet så håller jag Liam med högerarmen och handen under hans huvud och för in bröstet med vänster hand. Ska han äta på högra bröstet så håller jag honom med min vänstra arm och handen under huvudet och för in bröstvårtan med höger handen. Testa det och se om det funkar om du förstår hur jag menar Flört är lite dålig på att förklara.

• strössel

Aurora: På bb och på bvc här säger dom att jag ska amma var tredje -fjärde timma och det tycker jag är ofta för oftast somnar han efter ett tag och ibland äter han länge och ibland mindre och då blir man orolig att han äter för lite. Och det ska jag fortsätta med tills dom ser att han går upp i vikt och det har han gjort sen han gick ner första veckan. Ska till bvc i morgon och jag ska höra med dom om jag ska fortsätta med det, för jag ser hellre att han säger till när han är hungrig och äter längre än att jag ska kolla klockan och han äter lite.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011