• Jis

Gud va läskigt Strössel. Förstår att du drabbades av panik.Jag har oxå tänkt att vi ska gå HLR kurs för barn. Vill verkligen veta vad jag ska göra om olyckan är framme.
    Ang kräkas så var jag å W å hälsade på på jobbet idag, super mysig. Han fick massa fina kläder och alla var helt tagna av honom. Det var bra att det var typ ingen som frågade om dom fick hålla, jag är rätt restrektiv med det med tanke på RS-virus och så...
    Hur som, han fick ersättning, 90 ml, men verkade inte nöjd, så efter typ 30 min så tänkte jag att då ammar jag honom lite. Det gick bra, han sög som bara sjutton, tills...han kaskad-kräks, det har inte hänt förut. Det var hemskt, han blev rädd å grät å jag kände mig som en usel mamma som typ tvångs-matar min bebis..Usch.
    Annars var vi på BVC idag, bara vägning, upp till 4940 gram minsann, upp 200 på en vecka. Det var bra tyckte hon. 

• Jis

Nana, jag hade mensmolvärk rätt lång tid in i min graviditet, det är ju livmodern som växer så det är växtvärk och fullt normalt. Vet inte vad det är för smärta du känner som kommer å går dessvärre.

• Jis
    Nana123 skrev 2012-01-03 19:54:27 följande:

Kan det vara att jag har svårt att gå på toa ?

att det är tarmarna ?

Tack så mycket för ditt svar hjärtat =)

det kan det absolut vara, min tarmar blev väldigt svullna på kvällen = mega pruttig
  • Jis
    Speck skrev 2012-01-03 19:55:44 följande:
    Jis: barn kan typ inte tvångsmatas, han suger ju själv o bestämmer hur mkt de vill äta. å barra för att de kräks betyder inte att de ätit för mkt alltid ibland blir de bara så, inget att bry sig om :) om han efter han kräkts ändå vill äta mer skulle jag låta honom äta igen... som sagt det kan va lite obehagligt när de sprutar ur dom så men de är inge farligt :)
    Jag vet, det är dock första gången han kräktes såhär, innan har det varit lite grynigt typ det han inte svalt undan, nu var det massor.
    Han är på riktigt dåligt humör nu på kvällen, vill inte ta bröstet å bara skriker..insåg att han var sjukt trött så nu sovs det igen :) Det är krävande att vara bebis. 
  • Jis

Karmosin, det låter tungt. Skönt på måndag när det blir lite mer rutiner igen.

Aurora, ja dom följer varandra. Nu gick det bra att amma på ett bröst, men inte på det andra. Men igen, flarran gick bra. Nu sover han å jag hoppas att han gör det länge :) 

• Jis

Jag har ingen sjal men en BabyBjörn, testat engång, var ok i tre min sen inte alls. Ska testa den igen, verkar skönt å praktiskt! Gav W mat kl 23, amning av ett bröst + 100 etsättning, vaknade nu 04.11 för mer mat. Nu ligger han på mitt bröst i fåtöljen, mysigt när Emil härjar utanför:).

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011