• phillie12

Behöver Hcg-hjälp från IVF:are som blivit gravida!

Hej! 
    Efter vår andra ICSI fick vi äntligen ett plus på (Clearblue)stickan dagen innan TD (RD11, alltså plus på RD10) och eftersom vi haft ganska kasst resultat överlag på våra IVF:er, bara ett embryo som gått att använda per gång så blev vi såklart skitglada att det blev ett plus!
    På sjukhuset sa de att eftersom det visade plus så tidigt måste det redan vara höga nivåer av Hcg i blodet och därför blev vi skitledsna när vi fick veta att Hcg:et bara låg på 41. Det måste ligga över 50 på TD och helst ännu högre såklart. Detta var igår.

Idag testade vi med Apotekets egna gravtest och det blev ett streck men fortfarande ganska svagt, ungefär som det vi fick på Clearblue. Så nu undrar jag: 

1. Vilken hcg-nivå mäter Apotekets egna gravtest? (Om det mäter från 50 är det ju bra, greppar efter halmstrån här)
    2. Vad låg er Hcg-nivå på RD11? (Ni som vet då förstås) 
    3. Finns det någon med låg Hcg-nivå som ändå fått behålla sin graviditet?

Vi ska tillbaka imorgon och ta nytt blodprov och ni tycker säkert att jag bara borde lugna mig och vänta tills imorgon, men ni vet hur det är. Man behöver allt man kan få för att hålla hoppet uppe.  

Usch, så jobbigt det här. Skulle behöva lite solskenshistorier så jag inte bara går och väntar på ett missfall. :( 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • Svar på tråden Behöver Hcg-hjälp från IVF:are som blivit gravida!
  • phillie12

Tack så mycket för iaf ett försök till hjälp Vårtur! :) 
    Har också hört att det kan vara trögstartat men tror att det gäller FET och blastocyster.
    Men jag får iaf försöka hoppas på det bästa, som sagt. Inte så lätt.

Kram och tack!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Det var ju en liten tröst faktiskt Vårtur, men då tänker jag: Varför har de inte koll på det på RMC då? ;) Neggo, jag vet, men det är ju så svårt att hålla andan uppe. 
    Ja, det var längesen, :) hur går det för dig? Kunde inte utläsa något aktuellt från din pres? Kram! 

Tack för peppen Malena, ja, jag hoppades ju att det hade räckt denna gång, men det verkar tveksamt tyvärr. :(  

• phillie12

Jag tjyvpuffar upp tråden lite nu när folk börjar komma hemma från jobbet! ;)

• phillie12

Hej alla fina! 
    TACK så mycket för att ni försökt hjälpa mig! Jag hjärta er!
    TACK och LOV hade Hcg:et stigit som det skulle till 102 och allt var i sin ordning! Jag tror att det är som ni sa, att jag var lite trögstartad!
    Tack än en gång för hjälpen och STOR kram till er!  Hjärta

Svar på tråden Behöver Hcg-hjälp från IVF:are som blivit gravida!