-
-
-
Njae, jag tippar på att få väldigt bra resultat, och gör det mest för att få bekräftat att allt står rätt till där inne.fair skrev 2011-05-07 21:03:55 följande:Jag är i vecka 4+1 så väldigt tidigt ;P
Okej, vad spännande! Gör du KUB av någon speciell anledning? Tänkte eftersom du är så ung?
Skulle hellre veta nu, om något var fel, än i v 18 -
Jag fick göra VUL i v 8, dels vad det för att vi inte riktigt visste hur vi skulle göra med graviditeten, (Har bara träffats i 7-8 månader) Men inte tänker jag göra abort pågrund av tid, okej om jag inte kände att jag vill leva med honom, men inte att känna "inte nu, men kanske om ett halvår"fair skrev 2011-05-07 21:29:55 följande:Okej, hade nästan också velat det :)
Men får se om jag bokar privat UL i v. 8- 9. Gjorde det förra gången också.
Håller fullständigt med dig, sörjer så hemskt dem som fått reda på att de fått MA när de gör UL i v.18...
Ja usch det är jag livrädd för just nu, ska bli skönt på måndag och se lilla parveln röra sig.
Men sen också just för tänk om det skulle finnas risk för kromosonskador som skulle göra att lilla hjärtat inte kan överleva utanför magen, då tar jag hellre en abort i v 13-14, än i v 18-19, för det skulle vara så mycket mer förkrossande.
Dock planerade vi inte KUB-test förän på inskrivningen i tisdags, då det var lite "nu eller aldrig" för att jag valde en inskrivning i v 12, istället för i v 10 som brukar vara det vanliga.
Hur gammal är ditt tidigare barn? Pojke/Flicka? :) -
Ja alltså KUB är ju frivilligt, fast om man "bara" vill få ett UL, så är det nog kanske billigare att boka ett UL privat? Vet inte vad det kostar, men här iallafall kostar ett KUB test 1500 kr om man är under 35 år.fair skrev 2011-05-07 21:57:46 följande:Okej. Men hur fungerar KUB? Gör man det bara för att kolla kromosomfel eller kan man göra det som en "täckmantel" för att får göra ett tidigt UL? Missförstå mig inte! Menar bara att de flesta BM inte brukar låta en göra tidiga ultraljud men däermot brukar de erbjuda KUB. Jag hade gärna gjort det för att få se att allt är bra med bebisen, men jag skulle egentligen inte vilja veta om bebisen hade DW eller ej.
Hon blir snart 1,5år. :)
Vad kostar ett privat UL?
Åh så mysigt Den åldern är så härlig. -
Jo precis, det är ju värt det för att lugna den oron man har.fair skrev 2011-05-07 22:23:15 följande:Vet inte alls vad det kostar, har inte ens tagit reda på det :P
Ett privat UL kostar (åtminstone på ett ställe, har aldrig jämfört) 700kr.
Rätt dyrt egentligen men ganska värt om man är orolig!
Tycker det är riktigt skönt att göra i v 13, efter de "värsta riskveckorna" är över.
Även om jag "baara" har 5 veckor till RUL. -
Vad kul med många gravida här.
Usch jag får sån ångest nu, är livrädd att få beskedet att ha fått ett MA imorgon, men håller hoppet uppe, magen växer ju som tusan och brösten ömmar fortfarande. -
Det ska jag göra. Har jag tur får jag med mig en bild jag kan slänga upp också :)fair skrev 2011-05-08 20:10:14 följande:Leia: Ja, det kan ju bero på det. Vet inte exakt när jag hade äl, så jag tog 14 som standard.
Niini: Tror inte du behöver oroa dig, men fårstår så klart att du är rädd. Men jag håller alla tummar och tår för dig! Uppdatera när du varit där! KRAM -
-
Oj såg att jag lyckats skicka ett tomt igår, :p hann tillslut inte svara.
Igår gick underbart. Vi kom in och först låg bebis helt stilla, då blev jag lite orolig, men så var det lilla hjärtat där och slog för fullt.
Bebis levde verkligen om där inne och gud vilken lycka att se att liten mår bra.
Vet ännu inte sannolikheten för kromosomfel men hoppas dom ringer imorgon.
Nu vågar jag berätta för fler folk och sitter å funderar på att berätta nyheten för sonens pappa i helgen efter att ha hämtat sonen.
Jag fick med bilder hem, men lyckades glömma laddaren till datorn på jobbet så kan inte lägga upp förän torsdag men då får ni se min bebis.
Min syster är helt säker på en tjej, själv har jag ingen aning om vem som ligger där inne.
Hoppas det går bra för alla här inne :)