Inlägg från: SkjaervoldHansson |Visa alla inlägg
  • SkjaervoldHansson

89:or som är gravida! :)

hej!
    Jag vill också skutta in.. :)
    Är 89.a som enligt beräkningarna är i vecka 7+5 men på magen så kan man tro at jag är längre gånget, för det syns ju redan rätt så mycket.. :)
    BF 20/12-11. 1.a barnet.

Sjukt nervöst men ack så roligt!
    Någon som har tips på hur detta förbaskade illamåendet försvinner? Får det så fort jag ätit och så fort jag blir för hungrig..

/Lena

• SkjaervoldHansson
    fair skrev 2011-05-10 20:24:03 följande:
    Välkommen alla nya! Så roligt med så många 89:or - och en 90:a :) Grattis till era graviditeter, skriv gärna in er på listan! Så härligt Niini! Grattis :) Förresten, vad bor ni alla och vad gör ni? Har ni fler barn?
    Vilken lista är det och var hittar man den? (skyller på att jag är blond och halvnorsk och inte förstår allt ;) )
    Jag bor i Hälsingland och jobbar på en kundservice, detta kommer bli mitt första barn och jag är så sjukt nervös men lycklig! :)
  • SkjaervoldHansson

Kanske en ytterligare dum fråga.. Men sista mensen som ni skriver.. Är det startdatum eller slutdatum? Skäms

• SkjaervoldHansson
    Niini - sista mens 10/2, BF 17/11, 2:a barnet.
    leia - sista mens 6/4-11, BF 10/1 2012, 2:a barnet
    Maajsi - sista mens 7/4 BF 11/1 2012, 2:a barnet
    fair - sista mens 6/4-11, BF 12/1 2012, 2:a barnet
    SkjaervoldHansson - Sista mens 16/3-11, BF 20/12 2011, 1.a barnet. :D
  • SkjaervoldHansson
    fair skrev 2011-05-20 16:00:55 följande:
    Vet inte varför det blir olika överallt, jag har bf allt från 10/1 till 15/1 så jag vet inte riktigt vad man ska lita på. Men jag tror fm har rätt så jag har valt ut 12 januari. :P Är på 6+0 idag.

Jag har sånt himla illamående idag, det kommer från ingenstans och sen känner jag mig helt utslagen. Min sambo gjorde grillkorv till lunch idag, så fort jag kände lukten ville jag bara kräkas. Låg i soffan och försökte att bara glömma illamåendet, dock inte så lätt! Allt jag fick i mig till lunch var ett äpple och en halv banan. Men till middag blir det rullkebab, blev otroligt sugen! Så bäst att äta vad jag är sugen på... innan jag blir illamående av det med!
    Jag har också varit lika illamående som dig.. Sist fick jag inte behålla en enda smula jag ätit heller.. Om det håller i sig för dig så är mitt tips Postafen. Åksjuketabletter. Funkar klockrent! Dock blir man en aning trött av dom, men hellre det än ilamående.. :)
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)