Inlägg från: MammaTillMaja |Visa alla inlägg
  • MammaTillMaja

89:or som är gravida! :)

Här är en 89a som nyss har plussat.

Första grav och nervös som bara den!

• MammaTillMaja
    fair skrev 2011-06-21 22:35:21 följande:
    Leia: så underbart! Tänk så fantastiskt att man faktiskt kan se dem så tydligt trots att de är så små :) jag känner likadant med dagarna. När jag gjorde ul så fick bm det till 9+6/10+0 och jag hade räknat 9+4 så det får vara fram till rul :) har du fått tid till rul än? Jag ska dit 11/8. Synd att det är så länge till dess... Frökenfrågvis: grattis till plusset och välkommen till tråden :) när har du bf?
    Tack! Hoppas verkligen att det går vägen så jag får följa med er och ni möjligen följa med mig på min resa. Enligt FL´s räknare så har jag BF 29 februari.
  • MammaTillMaja
    Edit mitt eget inlägg!
    18 februari är det beräknat BF. Jag skyller på att min hjärna går på högvarv efter ett minst sagt omtumlande besked om att ett pyre växer i min mage.
  • MammaTillMaja
    happiness89 skrev 2011-06-22 01:16:17 följande:
    8+2 idag.
    übernervös inför första mötet med barnmorskan. annars har allt gått bra, dock så känns det rätt väl när livmodern utvidgar sig, vilket kan bli rätt obehagligt.första graviditeten för mig
    Grattis! Du får gärna berätta hur det går hos BM
  • MammaTillMaja
    happiness89 skrev 2011-06-22 19:59:09 följande:
    det ska jag göra. har dock upptäckt nu efter en svimmning imorse att jag har väldigt mycket yrsel. så hoppas det inte håller på och hända något farligt med den lille...
    Vilken vecka var du? Läste att det tydligen är normalt med yrsel då kroppen ställer om sig. Är inte helt 100% men det kan hända.
  • MammaTillMaja
    fair skrev 2011-06-29 22:16:09 följande:
    Samma här tyvärr :( Men jag är ganska mullig och vid förra grav. hade jag bakåtlutande livmoder = magen & sparkarna kommer senare i graviditeten. Lite trist, längtar såå!!
    viplanerar09 skrev 2011-06-29 10:45:35 följande:
    Visst behöver jag kissa mer, men som jag skrev eftersom jag har ett otroligt bra håll eller vad man ska säga känner jag inte av det så himla mycket. Gjorde inte det förra graviditeten heller. Jag har också lite "växtvärk" men inget att gnälla över.. 

Jo jag var också trött förra veckan, men det har gått över nu. Jag har också för mig att mitt illamående började smått i vecka 6-7 förra gången. och sedan kom spyan i fulla muggar runt v12!

Haha jag är så nojig att jag till och med beställt ett digitalt test igen :S

Jo vi har också bokat ett tidigt UL, gjorde inte det förra gången utan väntade till v18 till RUL!
    Mina symtom har kommit och gått hela tiden, är i v. 11+5 idag. Till och från - för det mesta - känner jag mig inte alls gravid. Men jag såg ju en levande liten i v.9+4 så jag antar att allt fortfarande är bra!
    Så spännande också med UL! Men lugn bara, 4 veckor kommer flyga förbi :) Säger jag som tycker att där evighetslång tid till RUL 11/8. :P
    Ja lite extra kilon har jag allt på magen, har dock alltid haft det så. Men nu när jag är gravid så vill jag ju gärna se lite mer gravid ut än småtjock. Jag känner mig inte ens gravid mer än lite illamående på morgon och kväll. Fasen, kan det inte snabba på litegrann så man slipper känna sig småtjock.... :-O
  • MammaTillMaja
    Daria Anna Maria skrev 2011-07-12 09:50:06 följande:
    Hallo tjejer, hur går det för ER? I vilken vecka är ni?? :D 
    Här går det bra, känner mig dock inte alls så gravid ännu. Visst är magen lite svullen och illamående då och då. Men brösten har slutat ömma och har inte regelbunden "växtvärk" i nedre magen, känns lite trist för jag vill ju verkligen ha mage som ser gravid ut och inte bara "småmullig".

I söndags gick jag in i vecka 9, om ett par veckor är det inskrivning hos BM. Hoppas allt går bra för mig själv och er andra.
  • MammaTillMaja
    Har idag gjort ultraljud!!!

Är i vecka 13 idag, bokade tid för UL på annan ort då det inte görs UL förrän vecka 18 här i min stad. Som jag skrivit tidigare så kände jag att jag liksom måste få veta om det lever eller inte.

Och visst lever den lilla parveln! Läkaren hade lite svårt att mäta då parveln hade gymnastik utan desslike, händer och ben rörde sig konstant. Fick även se hjärtat slå, eller ja.. Jag uppfattade det mer som ett fladder! Hade inte sett att det var hjärtat om inte läkaren hade visat.

Måste säga att det kändes lite märkligt att se hur bebisen rörde på sig men samtidigt så kände jag inga rörelser själv. Tyvärr fick jag ingen bild då läkaren inte hade apparat som kunde skriva ut bilder  Så det känns lite sorgligt, men min karl provade fota på ULapparaten och man ser lite iallafall.

Moderkakan min ligger i framvägg, så kommer inte känna rörelser förrän senare i graviditeten. Men huvudsaken för mig är att parveln lever och mår bra.
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)