• minjalin

89:or som är gravida! :)

fair - sista mens 6/4-11, BF 12/1 2012, 2:a barnet
    leia - sista mens 6/4-11, BF 10/1 2012, 2:a barnet
  • minjalin
    minjalin skrev 2011-05-07 19:51:05 följande:
    fair - sista mens 6/4-11, BF 12/1 2012, 2:a barnet
    leia - sista mens 6/4-11, BF 10/1 2012, 2:a barnet
    jag grundar mitt BF-datum på familjelivsuträkning från min ägglossning så får vi se vad det blir sen vid RUL :)
  • minjalin
    fair skrev 2011-05-07 21:03:55 följande:
    Jag är i vecka 4+1 så väldigt tidigt ;P

Okej, vad spännande! Gör du KUB av någon speciell anledning? Tänkte eftersom du är så ung?
    jag får inte ihop din räkning fair om vi hade första dagen i senaste mensen samma dag? Jag är ju i v 4+4 idag. Byter veckor på onsdagar. Och hon på barnmorskemottagningen räknade likadant :p
  • minjalin

Kul med nytt folk :) Själv är jag i v 4+4 idag så det går sakta men säkert framåt :p

• minjalin
    fair skrev 2011-05-08 16:27:19 följande:
    Grattis maajsi och johanna8911!! Kul med fler som plussat :) Leia: jag går efter familjelivs kalender och har en menscykel på 30 dagar. Så därför ligger jag två dagar efter dig :)
    Skumt, jag har också valt en menscykel på 30 dagar, men jag valde efter mitt ägglossningsdatum så det kan ju vara därför det blir så :p jaja, datumet ändras ju nästan alltid vid rul sen ändå :p
  • minjalin
    fair skrev 2011-05-10 20:24:03 följande:
    Välkommen alla nya! Så roligt med så många 89:or - och en 90:a :) Grattis till era graviditeter, skriv gärna in er på listan! Så härligt Niini! Grattis :) Förresten, vad bor ni alla och vad gör ni? Har ni fler barn?
    Ja, du vet ju, men för de andra som inte vet så har jag en son på 1,5 år och bor utanför göteborg. Jag jobbar deltid i en butik men just nu är jag mammaledig och jobbar bara en dag i veckan.
  • minjalin
    Pernilla8903 skrev 2011-05-10 23:30:09 följande:

Hejhej :) Har är en 89:a till som bor utanför göteborg.
    Är i vecka 5.Hade sista mensen 6/4 och BF 10/1 2012 :)

vad roligt, vi bor nära varandra och har exakt samma bf :D
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-05-13 09:41:12 följande:
    Hur mår alla :) Gick in i vecka 6 igår..
    åh, efter imorgon kan jag känna mig lite mer lugn känns det som. Då är jag lika långt gången som jag var då jag senast fick missfall och då är första etappen avklarad :D
    Jag läste nånstans att de flesta missfall sker före v 7 så det är ju nästa milstolpe sen för dig ;) Håller alla tummar att den stannar för dig den här gången!!!! Jag gick in i v 6 i onsdags och det känns som en evighet till vecka 12!!!! Jag börjar få mina trevliga magsmärtor som jag hade förra grav, typ magkatarraktigt och mår illa framförallt på kvällarna, jättetrött, känslig mot lukter, jättesvullen mage så nu har jag bosatt mig i leggings xD och kissar stup i kvarten :p är väldigt yr och benen vill vika sig när jag reser mig för hastigt. Ibland måste jag sätta mig ner för att inte svimma :p
  • minjalin
    fair skrev 2011-05-13 10:25:56 följande:
    Vissa får ingen mjölk i brösten förrän efter förlossningen och då blir de sprängfyllda istället! Det är så otroligt olika från kvinna till kvinna när de får mjölk i brösten. Du ska nog se att du kan amma :)
    Maajsi skrev 2011-05-13 09:41:12 följande:
    Hur mår alla :) Gick in i vecka 6 igår..
    åh, efter imorgon kan jag känna mig lite mer lugn känns det som. Då är jag lika långt gången som jag var då jag senast fick missfall och då är första etappen avklarad :D
    Jag känner mig ganska ogravid faktiskt, väldigt trött och lite ömma bröst/ont i magen.. Det känns helt overkligt den här gången! Men det gick ju så snabbt också, vi var inte alls beredda på att det skulle ta sig direkt.Oj oj, din kropp har verkligen förstått att du är gravid! :)
    Haha, ja det kan man säga xD likadant förra gången så det blir väl en till pojk ;)
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-05-13 10:30:52 följande:
    Jaså okej, så efter torsdag nästa vecka kan man känna sig lite lugnare iaf :) så skönt.

Själv har man illamående på kvällarna/nätterna. Men man blir ju så orolig när man är fri från de under dagarma. Dessutom har jag lite värk i magen. Känns nästan som mensvärk fast ändå inte. Har aldrig riktigt förstått dedär med molande värk. Är de det som jag har nu eller? Tror nästan de e drf jag e så orolig över missfall. Jag har börjat få finnar också vilket inte så värst roligt må jag säga.
    Okej, ja jag mår illa tidigare än med förra och mådde väldigt lindrigt så just det oroar jag mig inte för. Min barnmorska sa förra gången att bara en tredjedel av alla gravida mår illa. (antar att hon menar mer ordentligt illamående. Alla känner väl av lite småillamående. Usch, finnar är inte roligt =/ Jag har mycket värk i magen, finns där hela tiden men är mer eller mindre, typ som mensvärk.
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)