• RS89

89:or som är gravida! :)

hej hej, jag hänger på här då =D..
    är i vecka 12+5, är 89 (fyllde 22 i onsdags) och jag väntar mitt första barn. 

hmm en fråga.. pappan finns inskriven hos BM, för han var med vid inskrivningen. nu vill han inte "vara med" länge. men jag vill att det ska finnas på papper att han är pappan, ifall barnet undrar sen så han inte kan förneka. räcker det med att det står i journalen eller måste man göra det hos typ skatteverket eller nått? 

• RS89
    viplanerar09 skrev 2011-10-16 17:18:00 följande:
    Stort grattis till plusset och välkommen :)

Som Leia skriver. Men jag tycker även att du ska kolla upp lite bättre. Är det inte så om pappan skriver under faderskapet så har ni också delad föräldrapenning?! Tycker att du ska vara noga men att kolla upp vad som gäller. Samma gäller underhållsstöd av pappan.

När har du BF? Ungefär i april?
    ne pappan har inte förnekad faderskapet, jag undrar mest om någon visste hur man skulle göra. men jag får väl kolla med bm när vi ses...i december!  
    jag har BF 23 april =)) 
  • RS89
    viplanerar09 skrev 2011-10-17 11:43:27 följande:
    Du får kolla med din BM :)
    Har du varit på RUL? om inte, när har du/ni tid?
    nej jag har varit på VUL för jag hade små blodblandade flytningar  gånger sen till slut i v10 åkte jag till en akutmottagning där dem hade en sån apparat och dem hade inget annat val än att göra VUL...allt såg jättebra ut, ett tydligt hjärta och väldigt mycket sprattel =)..

har precis bokat tid för RUL som blir av 16 november då jag är i vecka 17+1

btw. idag går jag in i ANDRA trimestern! KUL =D!

här är en bild på bebisen i v 10+1

• RS89

jag måste bara meddela en sak =D... sen vecka 14+3 har jag känt små fladder i magen... igårkväll satte dem igång på allvar haha...det var fest i magen när jag gick och la mig..imorse när jag låg på magen och skulle sträcka ut mig lite så kom det en lite mini spark och jag sa "aj" så tydlig den var...det måste ha känts extra mycket för att jag sträckte på mig...är i vecka 15+0 nu och lillen börjar tidigt haha =)

kan inte förklara hur dem hära rörelserna känns....har innan alltid undrat hur det kommer kännas, liksom hur man vet ifall det är tarmar eller muskler men när det väl händer så vet man bara =D.. häftigt det här.

• RS89
    viplanerar09 skrev 2011-11-01 12:18:49 följande:
    Åååå så himla mysigt :) Det är så himla mysigt när man börjar känna små rörlese och sedan de första sparkarna osv.

Hur mår du? är jag helt ute och cyklar med visst var det du som pappan hade "dragit sig ur". Om hur är det nu? Hoppas att du få må bra :)
    ja visst är det jag *tyvärr*..jag mår jättebra för jag tänker inte så mycket på "pappan"...han har meddelat genom sin mamma (!) att han vill göra faderskapstest innan han tar sitt ansvar (och att ta ansvar betyder för honom att betala pengar =S). det är helt okej för mig att han ska göra ett faderskapstest men han såg på VUL när jag blev gravid och vi har liksom hängt ihop dag och natt hemma hos mina föräldrar under den tiden...han vet att han är pappan han vill skjuta bort sitt ansvar bara =S och så skyller han över det på mig som att jag inte skulle vara pålitlig.. jag hoppas att han mognar till i framtiden, för det är inte första gången han förvränger sanningen om mig sedan jag blev gravid... har inte alls lust att handskas med någon sån sen när jag har ett barn att tänka på =(
  • RS89
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 20:30:26 följande:
    Det var inget illa menat. Men tänkte att fort kan han ha smällt allt osv. Inte roligt. Hoppas verkligen att han mognar och kanske tar lite mer ansvar än bara underhållet. Men du ska se att du kommer klara dig fint. Läser väldigt många bloggar där mammorna är ensamstående och jag beundrar verkligen.

När skulle du på RUL? Har säkert fråga men tyvärr är det svårt att hålla reda på alla datum och alla man skriver till :)
    Jag ska på RUL om exakt en vecka! Ska bli spännande. Men Twilight premiären e samma dag, så jag går inte runt och oroar mig så mycket faktiskt =)
    Sen har jag fått två ganska stora inflammerade talgköttlar i huvudet som gör jätteont ='(... Fy faaan...varför ska de hända nu när man har massa gravsymptom me!?
  • RS89
    viplanerar09 skrev 2011-11-10 11:31:58 följande:
    Vad spännande med RUL. Skit vad tiden går snabbt. Ska du ta reda på könet eller ska det bli en överraskning till förlossningen?

Oj låte inte roligt med inflammerade talgköttlar, du har inte sökt någon hjälp för de?
    jodå jag har varit hos läkaren men han tyckte ja skulle låta de va =/...de e väl lite bättre idag än då. dock sa BM att jag kunde äta antibiotika...men å andra sidan inflammerade talgkörtlar e trots allt ofarligt säger dem. så varför äta medicin i onödan!

tror jag ska be henne säga könet om vi kan se de =) 
  • RS89

idag var det ju dags för mitt RUL. var så hemskt nervös för jag hade smärtor i magen här om dan. men de var tarmar som livmodern tryckte på som gjorde ont... så idag såg allting fint ut... fick reda på att det blir en POJKE (stolt =D)... fick ingen bra bild på ansiktet..han vände rumpan mot oss nästan direkt!
    aaaaaaaaaaaaah som jag längtar efter min lille son nu Hjärta

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)