• Aalt0

89:or som är gravida! :)

En 89:a här Glad
    Har precis fått reda på att jag är gravid! Är i vecka 5+2.
    Är det någon annan här som också skall ha? Glad 

• Aalt0
    Maajsi skrev 2012-03-22 08:36:36 följande:
    Hej! Välkommen! Det är väl flera som väntar snart men själv är jag i v. 5+3 idag :) Då är vi lika långt gångna. Kul med en till som är alldeles i början :)
    Oj, vad kul att vi är exakt lika gångna Glad
    Väntar mitt första! Har nog inte helt förstått det ännu men när magen växer så sjunker det nog in Glad 
  • Aalt0

Jösses, kommer säkert ha samma känsla när bebben kommer, SJUKT!!! Glad
    Har jätte sammandragningar i magen typ, jätte orolig Rynkar på näsan men ska till barnmorskan på
    måndag så får se vad hon säger. 

• Aalt0
    Maajsi skrev 2012-03-30 22:50:21 följande:
    Usch, då. Men det är säkert bara växtvärk du känner av?
    Jag har börjat känna av någon typ av växtvärk? Funderar på om det är början på foglossning eller nå. Inge roligt att ha det, så får hoppas på falskt alarm.
    Ja vi får hoppas att det var det, nu har jag inte haft ont på flera dagar Glad
    Barnmorskan sa idag att det blir sånna kramper när livmoderna växer och flyttas!
    Vad är foglossning? Haha är inte så haj på det här :P 
  • Aalt0

Det kommer säkert gå jättebra :) Hur långt gången är du nudå? :)

• Aalt0

Okej vad skönt men ändå läskigt :(
    Jag har då inte haft en enda blödning, inte ens den så kallade nidblödningen.
    Från och med igår så har det kommit ett djäääävulskt illamående, hoppas det släpper snart, trodde de skulle gå över typ nu :( Hur ska man orka jobba liksom :( Hur går det för dig med illamåendet? :)

• Aalt0

Usch då :( Men man vet ju åtminstone då i alla fall att lilla livet där inne lever ;)

• Aalt0

Tänkte om vi alla kunde lägga upp bilder på våra fina magar Skrattande
    Jag är i v 13+3 idag Glad

• Aalt0
    Kesi skrev 2012-05-12 19:24:16 följande:
    Hej! Är gärna med här :)
    Jag är i v. 9+3 än bara, (BF 12/12) Första barnet
    Roligt att följa folk i sin egen ålder !
    Hej och grattis till lilla pyret :)
    Självklart får du vara med här!

Hur mår du? :) 
  • Aalt0

Oj då okej, men då blir det kanske bättre snart då, se ljuset i tunneln hehe ;)
    Jo jag mår bra, inge illamående eller så alls DOCK har jag haft som migrän hela helgen och det kändes jättebra imorse men det kom tillbaka för en stund sen så har fått tid på VC för provtagning, antagligen så måste jag få järntillskott, blääää :) 

• Aalt0

Jag var väldigt tveksam under den perioden som du är, ska jag ha barn? Är jag redo? Åh vad kul det ska bli! Osv! Hormonerna spökar verkligen alltså haha :)
    Ja var på vc nyss, hade bra järnvärde men dock ett väldigt lågt blodtryck så det finns inget att göra åt det förutom att vila bort migränen och hoppas att det inte sitter i allt för länge :P

• Aalt0
    Maajsi skrev 2012-05-17 11:08:00 följande:
    Finns en bildtråd där vi lägger upp bilder :) den är länkad i trådstarten.
    Men ingen utav er som lagt ut nå bilder där? Är ju nyfiken på hur er magar ser ut också Flört
  • Aalt0

Okej :)

Har haft det skitjobbigt med migrän dom senaste 2 veckorna, det tar ju bort lite av lyckan att vänta barn men hoppas att det blir bättre snart!
    Det var inte så längesen jag sa till jobbet att jag är gravid och idag liksom en dag förra veckan har jag fått vara hemma pga migränen, tycker det är så pinsamt att vara hemma. Vill inte att dom ska tro "Hon kommer säkert vara sjuk ofta nu" och anställa en ny. Jobbigt det där alltså :(   

• Aalt0

Usch vad jobbigt Maajsi! UVI är bland det värsta som finns Rynkar på näsan

Välkommen Gabriella89! Har du några grav. symptom? Glad

• Aalt0
    Gabriella89 skrev 2012-06-03 19:58:59 följande:
     Tack! :)

Jag tror jag fick dedära sticket (nu tog det sticket). Ömmar och molar nere i magen / ljumskarna. Men har BIM om 10 dagar så det är ju i tidiagste laget! Men jag vet inte, jag bara "känner det" :)
    Okej, då håller jag tummarna för dig :)) {#emotions_dlg.flower}
  • Aalt0
    Maajsi skrev 2012-06-04 14:36:12 följande:
    Det var ingen uvi. Men eftersom det är 3e gravdiiteten för mig så krävs det vväl inte lika mycket för att jag ska känna mig "full" och få ont. Kroppen känner igen det bättre denna gång och därför får jag smärta. Det är ju inte lika mycket plats för blåsan då både blåsa, tarmar och livmoder "bråkar" om platsen. Bara jobbigt att det bara hinner gå max en halvtimme så är man "full" igen och får ont, trots att det knappt är något. Men det var iaf vad bm sa till mig,
    Åh fy vad jobbigt för dig Rynkar på näsan {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)