• Maajsi

89:or som är gravida! :)

Aalt0 skrev 2012-03-30 22:09:15 följande:
    Jösses, kommer säkert ha samma känsla när bebben kommer, SJUKT!!! Glad
    Har jätte sammandragningar i magen typ, jätte orolig Rynkar på näsan men ska till barnmorskan på
    måndag så får se vad hon säger. 
    Usch, då. Men det är säkert bara växtvärk du känner av?
    Jag har börjat känna av någon typ av växtvärk? Funderar på om det är början på foglossning eller nå. Inge roligt att ha det, så får hoppas på falskt alarm.
  • Maajsi
    fair skrev 2012-03-30 08:19:39 följande:
    Jag glömde att svara :P Thilde har aldrig visat någon avundsjuka, men däremot pockar hon mycket mer på uppmärksamhet ön tidigare. Jag förstår, det måste ju ha varit jätte tungt att måsta säga att det inte kommer någon bebis. Jag ska hålla alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gång!
    Okej, men det var ju skönt att hon är överens med att det nu finns en till som behöver mammas å pappas uppmärksamhet :) fast klart hon vill ha mer då. Säkert lite småavis bara :) Jo gud. Det var riktigt hemskt att berätta det och ännu jobbigare när hon fick se honom. Hon såg så oförstående och ledsen ut. Hon funderade väl antagligen på varför han i var "vaken". Men hoppas nu att det ska gå denna gång. På måndag är det VUL. Längtar så.

Fick för mig att jag inbillat mig att jag var gravid idag. Var tvungen att köpa ett test. Tänkte så att man inte kommer dit åså är jag inte ens gravid. Men + kom fram direkt och var klart, tydligt och starkt. Måste ju vara ett bra tecken det :)
  • Maajsi

Okej, men då var det växt värk då :) Haha, ja alltså alla kvinnor som är gravida får rörligare leder för att bebis lättare ska kunna komma ut under förlossningen. Det är bara det att vissa får ont av det. Nu har jag börjat känna av det ännu mer. Hoppas det dröjer tills det blir värre, för än så länge kan jag gå åså. Minns hur ont det gjorde förra gången.

• Maajsi

Säkert inte :) Hade en liten blödning tidigare i veckan strax efter VUL men hcg värdet några dagar efter hade stegrat så känns lugnt :) är nog bara extra känsligt när man äter trombyl. Nytt vul om ca. 2 veckor ^^ Nu har jag passerat alla veckor jag tidigare fått missfall i, om jag minns rätt ^^, Nu ska det banne mig gå.

• Maajsi

Aha okej :) men kul iaf! Idag var jag in på akuten igen. Hade haft ännu en blödning. Denna gång vet jag dock med säkerhet att det ej är nå missfall. Hjärtat pickade på för fullt :)  Känns underbart.

• Maajsi

Kvällsillamående har jag. Men det har jag haft varje graviditet, DSet enda som är jobbigt äör foglossningen som börjar smyga sig fram, å nu är jag bombsäker på att det är den. Känns rejält när man jobbat. Men än så länge är den hanterbar iaf.

• Maajsi

Jo precis :)

Fy vad illamående jag var igår. Jag lovar, all mat jag kom i kontakt med var vidrigt. Kunde inte ens titta på maten. Kände mig väldigt dum då jag försökt lära dottern att man äter maten som finns på tallriken. Men det gick inte.

Tråkigt att det knappt är någon som skriver.

• Maajsi

Ja, men det får man väl räkna med att det gör ibland :) skönt att det går bra iaf! stor skillnad mellan hur storebror var när han var bebis? :) brukar vara intressant att jämföra har jag hört.

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)