minjalin skrev 2011-09-15 22:07:21 följande:
Okej, det tar knappt 5 min för mig att gå till friskis och svettis här :p Jag känner konstigt nog inte så mycket i ryggen nu mer än foglossningen utan det var mer innan jag blev gravid som jag kände av det.
Okej, jag har dålig koll på vad min egna försäkring täcker, hade kanske kunnat få pengar på den. Hade ingen aning om att man kunde få det.
Ja teckna barnförsäkring ska man ju göra så det inte hinner upptäckas nåt på barnet som gör att man får högre premie eller kanske inte ens får teckna en.
Ja det kan det nog vara då. Mitt var jättebra sist så jag hoppas det fortsätter så :) Här regnar också massa, men idag har det faktiskt vart uppehåll :)
Ja tänkt om man hade sån lyx ;) För jag måste nog ha hjälp att komma igång med motivationen. Så sjukt tråkigt att vara på gymmet och träna själv. Man har ju ingen kunnande för vad/hur man ska träna. Därför skulle ett friskis och svettis vara perfekt :)
Jo jag her engetligen inte heller någon koll. Utan när jag ringde för att jag vill ta barnförsäkring på Ossian så sa dem till tryggahansa till mig att jag kunde ta ut perngar för att jag låg på BB. Annars hade jag inte vetat om det. Så det var ju väldigt snällt av dem :)
BM var tyvärr inte där idag så jag ska ringa och fråga om jag kan komma på måndag. Känner mig lite piggare nu faktiskt. Har inte heller haft så himla bra vecka. Har varit själv med Ossian då Johan jobbat borta. Sedan hade han en sämre natt i tisdags, han vaknade från 00-06 varje timme och ville ha tutten :/ Tur bara att det inte var grin..
Jo jag tycker verkligen att det kan få vara nog med allt regnande. Hösten är ju så fin när det är lite sorligt ute :)
minjalin skrev 2011-09-15 22:14:35 följande:
Jag fortsatte rasa i vikt även efter amningen hur mycket jag än stoppade i mig så jag var väldigt lättad när det äntligen stannade på 51 kg. Men sen ahr det inte rört sig varken upp eller ner förrän jag blev gravid, så nu väger jag 55-56 tror jag. Har ingen våg hemma utan väger mig när jag är hemma hos päronen och sist vägde jag 55 men det var 3 veckor sedan så hoppas på att jag gått upp till 56 i alla fall. Min mage har sagt poff sista veckan :p Har lagat flera maträtter med grädde i sista veckan så kanske det som gett resultat ;) Hoppas på att slippa massa "gnäll" från min bm nästa gång om att hon oroar sig för att jag inte äter ordentligt.
Tur för dig, fast inte så roligt att rasa för mycket. Men det är väldigt svårt att styra. Kroppen gör lite som den vill ibland. Det är tråkigt också när dem inte riktigt tror på en att man faktiskt äter och man kan ju inte äta mer än vad man orkar.
Tycker att det är väldigt tråkigt att BM måste kommentera vikt osv. Visst kanske det är viktigt, men ser man att mamma och bebisen mår bra så tycker jag inte att man ska behöva säga något. Vare sig om man inte går upp så mycket eller om man skulle gå upp mycket. För dem som är riktigt underviktiga och överviktiga kanske saken spelar roll.
Jag fick lite på slag på fingrarna, hon tyckte jag hade gått upp förmycket?! Jag vägde 56 på inskrivningen och gick upp till 17-18kilo. och tappade 11-12kilo bara på tre dagar efter förlossningen. Sedan har jag hamnat på 60. Är nöjd med den vikten då byxor osv sitter mycket bättre. Sedan eftersom jag verkar ha ganska lätt att tappa så är det bra om man blir sjuk :)
Jag har inte heller någon våg utan har bara vägt mig om man ser att någon har våg inne på toan ;) Ska faktiskt köpa mig en våg. Alltid roligt att kolla nu när man är gravid. Så man inte får en chock när man kommer till BM ;P