• Maajsi

89:or som är gravida! :)

Ja, hujja för magont. Det hade tindra också tills jag fattade att det var pga laktosen. Det var alltså när hon började dricka mjölk. När hon var liten så hade hon bara ibland, men det har väl de flesta. Men skönt att det har gått över :D Det brukar vara otroligt spännande att se hur lika syskon blir. Ser fram emot det jag också. Kan redan nu se likheter mellan Tor och tindra när dom föddes. Det är riktigt roligt att se. Men framåt kan man bara föreställa sig och inte mycket mer än så.

Jag har illamående som tusan, dock utan spya. För ett tag sedan fick jag bara ner nyponsoppa och liknande. Skönt att jag iaf kan äta mer normalt nu. Stor skillnad jämfört med förra graviditeter då jag mest haft kvällsillamående. Den här gången håller det i sig dygnet runt, mer eller mindre. Förutom det och trötthet så mår jag super. Börjar dock känna av lite foglossning när jag gått mycket inom jobbet. Får se hur det blir sen. Idag ska jag på VUL och inskrivning på mvc. Är så nervös att det hänt något sen sist. Känns så typiskt att man ska behöva avboka inskrivningen även denna gång. Är i v. 10+3 nu så det går framåt. Denna gång ska jag ta magbilder för säkerhetsskull och för en kul grej. Det gjorde jag aldrig tidigare. Hade tänkt göra det med lillen också men det blev aldrig av. Nu har jag ångest över det.

• Maajsi

Ja, visst är det tufft att möta de som har barn, men jag kan ju inte undvika dom för evigt så lika att ta tag i det på en gång och försöka stå ut. Det är ju inte så att man inte mår nå dåligt alls för det för man, men det går. Ibland får man kämpa för att hålla tillbaka tårarna, men dom förstår ju. Och dom förstår säkert också varför det inte blir så jätte ofta som det varit tidigare. Men jag försöker så gott jag kan.

Jo, jag hoppas då att det är ett gott tecken :) var på VUL idag och hjärtat tickade på fint. Var så underbart att se. Jo jag ska banne mig ta bilder denna gång men det får bli imorgon. Jo, denna gången ska jag fixa en scrapbok så har man har något att pyssla med. Det blir fint att titta tillbaka på.:)

Ja, men var försiktig och undvik situps till en början. Har hört att det kan vara dåligt under ett visst tag efter förlossning.

• Maajsi

Madde: Det går framåt i alla fall. Idag är jag i v. 12+4 :) nästa vecka är det vul igen. Jag var ner till skåne över helgen och usch vilken panik jag fick då jag upptäckte att jag glömt trombylen hemma. Hoppas det inte gör så jätte mycket i alla fall. Skönt att allt går fint för dig och vilken fint namn!

• Maajsi
    Aalt0 skrev 2012-05-13 10:26:17 följande:
    Tänkte om vi alla kunde lägga upp bilder på våra fina magar Skrattande
    Jag är i v 13+3 idag Glad

Finns en bildtråd där vi lägger upp bilder :) den är länkad i trådstarten.
  • Maajsi

Jo, men det är väl mest från de som redan  fått :) jag ska lägga dit lite bilder. Har en från v. 11 och tog en idag också :)

• Maajsi

Ja, här är man ju så himla lat. Kom på nu att jag lovat att stoppa upp en bild, men har inte orkat ladda upp batterierna till kameran :P haha. Men jag ska ta tag i det. Misstänker UVI. Får veta om det är det hos bm på måndag. Har så ont i rygg å mage å får knappt ut nå.

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)