viplanerar09 skrev 2012-06-27 22:36:52 följande:
Vad spännande maajsi! Förstår verkligen att du/ni längtar och det kommer gå fort, jag lovar :)
Ja visst har han blivit stor och tack :) här går det bara bra. Valter har varit så belåten och nöjd bebis och trodde aldrig att han kunde vara lugnare än vad storebror var. Men tydligen går det :) vardagen pinnar på i rasande fart och ska jag vara ärlig börjar jag bli lite less på att gå hemma! Har snart varit hemma i 3år så det börjar ta ut sin rätt. Har väl kanske jobbat på sin höjd 30dagar på dessa år!
Men då ser jag på barnen och inser vilken tur man har som får vara hemma och se dem utvecklas!
Jo gud så jag längtar, Känns som att tiden bara rusar iväg denna gång. Kanske man får med sig en liten bebis denna gång. Åh sån lycka!
Jag berättade för tindra efter RUL att hon skulle få en lillebror.
Jag: "Tindra, mamma har en bebis i magen"
Tindra: "En lillasyster?"
Jag: "Nej, en lillebror"
Tindra: "Ska jag få en till lillebror?"
Jag: Ah, du ska få en till lillebror"
Tindra: "Ska han också dö i din mage?"
Jag tror hon har kopplat det på så sätt att ifall det är en lillasyster så får hon komma hem men är det en lillebror så är det svårt för henne att se annat än att han också kommer dö i magen.
Men så skönt att det går bra. Förstår att man blir less, men som du säger så är man verkligen lyckligt lottad som får så lång tid att spendera med sina barn. Inte alla som kan göra det.