• Maajsi

89:or som är gravida! :)

jag vet inte riktigt. Det kan ju hända när som helst, Blir nog inte lugn förrän han är ute och lever och mår bra, Hamnade på förlossningen i helgen pga värkar och ond tapp. Mycket riktigt. Tappen var påverkad och fick bricanyl och kortison ifall att. som tur var så blev tappen normal igen och nu ska jag på koll imorgon, 25+6 idag, Har haft extrem mensvärk senaste dagarna sen ja kom hem så ska höra med läkaren vad det kan betyda.

• Maajsi

Nu rullar allt på bra. Flödet är dock dåligt på båda sidorna nu så blir koll 2 ggr i veckan. Detta fick jag veta för en vecka sen och flödeskontrollerna efter det har sett oförändrat ut och tillräckligt bra. Usch vad man börjar längta nu. Hoppas tiden går fort.

minjalin skrev 2012-08-19 23:11:51 följande:
    Usch. Att du aldrig bara kan få slappna av. Alltid ska det vara nåt! Håller alla tummar och tår för dig!!!!
    Tack <3
  • Maajsi

tack tjejer <3 ingen tvekan om att han mår bra iaf. lär va misshandlad invändigt innan allt är över. imorgon är det flödes. hoppas det fortfarande ser bra ut.

• Maajsi

hm allt kom inte med. :/ men ja, det uppskatta. ni är så fina allihopa. imorgon e de flödes igen så hoppas allt ser bra ut.

• Maajsi

Igår var jag på flödesmätning och tilläxt ultraljud. Han har tappat i vikt och väger nu 907 g. Det blir en tillväxt på -16% enligt mag och huvud .ått (tidigare -10%) och mellan -25 och 30 % räknat på vikten. Flödet såg ut som tidigare, fortfarande motstånd i flödena till livmodern, annars var allt bra. Har nu blivit lovad igångsättning också. Känns skönt att få ett datum spikat. Då slipper man gå å vänta och oroa sig hur länge som helst.

tiden går så himla sakta nu. Vill att allt ska vara över nu då detta ständiga oroande tär på ens psyke nå så otroligt.

• Maajsi

Flödena till livmodern har motstånd vilket gör att syret åså till livmodern har lite svårare att ta sig förbi. Vet inte om det blir igångsättning tidigare pga det men tappar han rejält i vikt så lär det ju bli det. Vet att dom inte stämmer till 100 men liten e han å de kan bero på motståndet i flödena. Dock komner jag få igångsättning pga av mitt psyke som inte lär palla att gå fullt ut. Vet dock inte exakt när jag får det då det är för tidigt ännu.

• Maajsi
    minjalin skrev 2012-09-11 19:21:55 följande:
    Okej. Du får hålla oss uppdaterade!
    Will do! :)
  • Maajsi

Var på TUL igår. Lillen har tappat i vikt och ligger nu på - 31 % jämfört med tidigare - 27 %. Han beräknades väga 1370 g. Har han tappat mer i vikt till nästa tul om 2 veckor så överväger de att ta ut honom.

• Maajsi

Jag har jätte goda nyheter. Var på TUL idag. Hade förväntat mig att han skulle ha tappat mer och kanske vägt ca,. 1500 g men han beräknas väga hela 1900 g. Det är en viktökning med 530 g sen sist. Helt otroligt! Nu räknas han som helt normalstor och ligger bara på en -21 % :D

• Maajsi

Åh, nu är det så nära <3 var på tul förra fredagen å han vägdw då 2223 g, - 21 %, riktigt bra. Blir vändningsförsök på måndag då han ligger med rumpa ner igen. Hoppas ju dock att han redan vänt sig rätt till dess :)

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)