• minjalin

89:or som är gravida! :)

Maajsi skrev 2011-12-30 17:31:06 följande:
    Haha, det kan jag förstå att han är :P man kan ju alltid hoppas. De allra sista veckorna brukar ju kännas precis lika länge som all tid man redan väntat. Du får försöka sysselsätta dig varje dag så du inte tänker på det lika mycket. Till slut tittar bebisen ut, innan du ens hinner blinka. Fast det är ju lätt att säga det, men en annan sak när man ska lyckas göra det.
    Precis, det är sjukt långsamt nu men framförallt är det jobbigt när man inte kan göra så mycket för jag har bara ont överallt. Kan inte gå promenader och sånt. Men har bakat glutenfri pizza och gjort storkok köttfärsås idag så denna dan har gått men nu värker mina ben så jag håller på att bli tokig. Imorn ska jag göra 2 ost- och skinkpajer och på söndag kommer en kompis förbi en sväng på em. Sen blir det baka bröd på måndag. (Tål inte gluten så bakar mitt eget bröd) så jag försöker fylla frysen nu inför bebis ankomst. Sen är Leon på dagis på tisdag och då kan jag mest gå hemma och dega och då går tiden också ganska fort. Är mer när man ska sysselsätta honom själv en hel dag som det blir långsamt för jag orkar ju inte göra så mycket och han kräver ju ganska mycket att man ska sysselsätta honom eftersom han bara är precis 2 år så han kan inte greja så mycket själv några längre stunder. Onsdag kommer mamma och torsdag är sambon ledig. På fredag ska vi förhoppningsvis till sambons mammas man så han kan sätta lite akupunkturnålar och se om förlossningen vill sätta igång men har inte fått svar om han kan då eller inte. Sen är sonen hos mina föräldrar över helgen och myser så då har jag och sambon lite tid för oss själva om inte bebis tittat ut än :)

Hur ska ni fira nyår då? :)
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-12-30 19:16:41 följande:
    Ni verkar ha fullt upp den närmsta tiden :) Vi ska till sambons moster och fira nyår. Funderar även på att fara förbi stan och se på raketerna. Fast var visst inte ens säkert att det blir något i år då man inte vet om isen håller. Hade som mest bara plask under julen. Det är först nu det kommit ordentligt med snö. Jag ska ta å kika å se om det blir något sen. Sen kommer jag självklart fara förbi graven och tända ett ljus. Hur blir det för er då?
    Jo försöker ha fullt upp så tiden går fort :P Låter mysigt :) Funderar också på att åka in och se fyrverkeriet i stan för det ska ju bli fint väder säger som och skulle vara spännande att se vad lillskrutten tycker om fyrverkerier :P Lyckost er som har snö :) Här lyser snön med sin frånvaro =/ Men annars blir det bara att mysa hemma på kvällen jag och sambon när Leon sover. Man är ju ganska seg på kvällarna ändå så jag håller mig nog knappast vaken till 12slaget ändå :P

Vi vill ha en tredje som det känns nu men det blir om 4-6 år nånting. Men man vet ju inte hur man känner när man väl har 2 barn. Men vi har alltid sagt att vi vill ha 3 i alla fall :) 
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-12-30 19:58:03 följande:
    Det kan jag förstå ifall du inte kommer orka det.

Jag vill ha 4-5 st allt som allt. Det har jag alltid velat ha. Tindra kommer fylla 5 strax efter att bebisen kommit och det blir så oändligt långt emellan. Skulle vilja ha det tredje barnet ganska tätt intill, men vet inte riktigt vad sambon säger om det. Han säger bara "det löser sig", vilket han säger om allt. Grymt irriterande men men. Vi får väl se helt enkelt. Skulle vara kul att få lite tätt i alla fall.
    Oj, jo man är så olika. Jag älskar barn men har samtidigt lite dåligt tålamod så jag skulle nog aldrig orka så många barn :p Sen tycker jag det är väldigt tungt att vara gravid, särskilt med småbarn så då får det bli så många år mellan och då känns det som att man är "fast" i småbarnsåren så länge. Man bara börjar om hela tiden. Jag är gärna klar med barnen när jag är 30 :p Hoppas din sambo går med på barn tätt :)

Jag vill plugga till läkarsekreterare och ska söka in nu nästa höst och kommer jag in på första försöket får sambon gå hemma 1 år så får vi leva snålt :) Vad gör du? Jobbar du eller pluggar du?
  • minjalin
    Madde01 skrev 2011-12-31 10:57:52 följande:
    hej
    Vilken rolig o aktiv tråd, får man hoppa in? eller är det dags för bebis snart för alla?
    Du är så välkommen så :) Jag har bf 11 januari men tänker väl försöka hålla mig aktiv här sen efteråt också :) När har du bf? Vart bor du?
  • minjalin
    Madde01 skrev 2011-12-31 11:17:45 följande:

Snällt :-9 Oj det är inte långt kvar, är det andra barnet eller?

Jag har bf 28 Mars, så det är en liten bit kvar för min del. Men ska bli så kul med ett syskon till lilleman Jag bor i en liten håla som heter Järna, 1,5mil från  södertälje om du vet vart det ligger Vart bor du då?

Nä, ikväll blir det färdknäppen ;) Ja det är andra. Har en son som fyllde 2 år i början på november. Hur gammal är din son? 

Järna har jag inte hört talas om men Södertälje känner jag ju igen :) Jag bor i Göteborg. 
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-12-31 11:19:14 följande:
    Jo, precis. Och eftersom jag vill ha många barn så vill jag ha lite tätt så man slipper börja om med småbarnstiden hela tiden. Vi tycker ungefär i samma banor fast vi har tänkt lite olika.

Det låter spännande.

Just nu är jag sjukskriven. Jag jobbar annars som timvikarierande undersköterska. Provade jobba ca en månad efter men jag bröt ihop. Behöver få läka först.
    Kommer senare att plugga till sjuksköterska eller socionom. Men det blir efter man varit mammaledig och så beror det självklart på när nästa kommer. Hade velat ha en tredje innan pluggande.
    Precis, och jag klarar inte av att ha för tätt för jag har för lite tålamod :P Plus att jag som sagt inte älskar att vara gravid så det får nog räcka med 3 :p

Förstår att du inte orkar jobba! Hur lägne är du sjukskriven? Vilken vecka är du i nu?
  • minjalin
    Maajsi skrev 2011-12-31 11:30:55 följande:
    jag har fått sjukskrivning fram till 21a januari. Sen får vi se om jag mår bättre då eller inte. Idag gick jag in i v. 7 :)
    Okej. Hur mår du gravidmässigt då? Mår du illa och så? Oj, det tar sig! Halvägs till v 12 :D
  • minjalin
    Madde01 skrev 2011-12-31 11:43:17 följande:
    minjalin skrev 2011-12-31 11:24:32 följande:
    Nä, ikväll blir det färdknäppen ;) Ja det är andra. Har en son som fyllde 2 år i början på november. Hur gammal är din son? 

Järna har jag inte hört talas om men Södertälje känner jag ju igen :) Jag bor i Göteborg. 
    Min son blir 2år i Mars, så det kommer väl skilja 2år mellan barnen
    Nej, järna är ett väldigt litet samhälle. Passar utmärkt att bo här med barn

Vad ska ni alla göra ikväll då? 
    Okej, nästan som här då :) Här blir det ju 2 år och 2 månader. Mysigt med litet samhälle. Vi bor i en kommun precis utanför Göteborg i ett väldigt barnvänligt område med närhet till naturområden och en badsjö så det är perfekt. Skulle aldrig vilja bo i centrala stan!

Vi ska äta lite nyråsmiddag mitt på dan och sen in och titta på fyrverkerierna kl 17 och sen när lilleman lagt sig så ska jag och sambon mysa till det och bara njuta av den tiden vi har kvar innan det kommer en liten bebis. Nu är man ju lite bortskämd igen att ha tid för varandra från kl 19 varje kväll men så brukar det ju inte vara i början med en bebis utan dom är ju vakna lite som dom vill på kvällar och nätter ;)

Vad ska du göra då? 
  • minjalin
    SaraA skrev 2011-12-31 11:55:19 följande:
    Hej. Får man hoppa in här. Väntar vårt andra barn den 9 mars. :) har en son som är 3,5 år ´..
    Välkommen :) Vart bor du? Vet ni vad som gömmer sig i magen? :)
  • minjalin
    Madde01 skrev 2011-12-31 13:06:52 följande:
    Låter mysigt, vi ska bara umgås familjen i år faktiskt för första gången Ska bli riktigt mys, annars är det alltid i väg någonstans..  Härligt att bo i ett barnvänligt område...
    Tyvärr såg man nästan inget av fyrverkeriet för det var så disigt men sonen var nöjd ändå för det smällde så spännande :P
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)