89:or som är gravida! :)
Nu är det mest bök och stök inne i magen, inte så mycket hårda/snabba sparkar längre. Det märks att det börjar bli trångt. Hur är det för dig på den fronten Leia?
Ang. skillnad på graviditeterna så har jag mycket mer ont denna gång, mer illamående i början, mindre svullnad (kan dock komma senare), mindre viktuppgång (vem vet, jag kanske blir som en koloss i slutet), tappar mer hår, har ingen pigmentrand och så finns det säkert fler skillnader, men kommer inte på dem just nu. Ändå väntar vi en till flicka så jag tror nog alla graviditeter kan vara olika oavsett kön.
Jag tycker att det är konstigt, det har redan börja bli "trångt" för mig :/ Alltså att det trycker mot revbenen och har svårt att sitta olika ställningar osv som jag kunde för kanske en vecka sedan. Troligen är det tarmarna osv som har tryckts upp.
Nä självklart är alla graviditeter olika än om det skulle vara samma kön. Men det är alltid roligt att undersöka :P Jag hade inget illamående med Ossian utan det kom i vecka 16-17. Denna gång kom det i stort sätt efter att jag plussade. Mitt hår på kroppen växte som ogräset med ossian, gjorde även de efter förlossningen fram till jag blev gravid. Behöver knappt raka mig efter tre veckor. Med Ossian var jag tvungen att raka mig efter två dagar. Till och med min frisör märker att mitt hår växer mindre(de på huvudet förstås).
Ännu ingen hormonrand men den kan komma då jag har för mig att det kom senare med ossian. runt v.30. Denna bebis har också mycket, mycket mer hicka än vad Ossian hade.
Sedan är min maga mycket, mycket bredare och rundare nu än med Ossian.
Men självklart vet jag att inget är att lite på eftersom det inte är vetenskapligt bevisat utan det är bara roligt att kolla. För om man skulle gå efter saker som jag testade med Ossian skulle han ha varit en flicka idag ;)
Smärta som foglossningar osv tror jag blir värre och värre för varje barn just för att fogarna varit uppmjukade tidigare. Så det tror jag inte har någon roll vilket kön det är. Inte för de andra heller har de