Inlägg från: mammasgullar |Visa alla inlägg
  • mammasgullar

89:or som är gravida! :)

Fair- här mår vi illa för fullt, hoppet om att de skulle gå över är lönlöst.
    Är enligt KUB-testet idag i 12+5, och mår illa och spyr fortfarande.

Den 30:e maj ska jag till spec.mvc. Så nervös och förväntansfull.
    Sen den 16:e juni är det dags för RUL! :)

• mammasgullar

Fair- jag ska dit för att min son är född i v25, och förhoppningsvis har dom någon bra lösning så denna skrutt ligger kvar till h*n är färdig :)

Nope 4 och en halv vecka tills vi får se bebis igen!! :) nej vi ska inte ta reda på kön, väntar på överraskningen vid förlossningen :) nidå?

• mammasgullar
    fair skrev 2011-05-16 18:11:48 följande:
    Okej, då förstår jag! Hoppas det inte blir likadant denna gång då!
    Så spännande! Nej, jag/vi är alldeles för nyfikna! Vi tog reda på det med dottern och kommer göra det den här gången också.
    Pernilla8903 skrev 2011-05-16 12:07:11 följande:
    Jag mår bra, känner typ ingenting. Ömma bröst bara. Tänker ni på o äta nåt speciellt nu när ni e gravida ? Kostillskott mm ?:)
    Jag äter Folsyra och Mitt val Kvinna. Annars så är jag inte så noga med kosten. Det var jag inte sist heller.
    Förstår det, jag är också nyfiken som sjutton, kommer nog bli jobbigare att hålla sig denna gång, än med sonen att kika.
    Då var det inga problem, och jag var bombsäker på att det låg en liten kille där inne.

Nu är min syster bombsäker på att det är en liten tjej där inne, vi får se.

Det kliar som attan i fingrarna av att vilja veta, men har sagt att jag vill ha en överraskning, och karln håller  med, jag kan säkert lyckas ändra mig, men inte han. Så jag får vänta i ett halvår till.. Usch är det så långt kvar?
  • mammasgullar
    elisan skrev 2011-05-17 10:27:14 följande:
    jag kunde inte hålla mig från att ta reda på kön, så det är en liten flicka jag väntar =) ja det är ju andra sidan stan, men ändå ;) har du fått tid för RUL än? jag fick 6 augusti när jag gjorde tidigt UL i v. 7 och sen 31 juli på RUL så ja det kan ju ändras =)
    Grattis till flickan
  • mammasgullar
    Maajsi skrev 2011-05-21 09:50:44 följande:
    Jo men min barnmorska sa att jag var i 5+2 när jag enligt familjeliv var i 5+6 så de kan ju inte räkna på samma sätt :S det jag tyckte var så konstigt.
    Det beror ju lite på vad man skriver in för ägglossning o tider imellan och allt sånt där.
    BM räknar ju på att man ska ha ett visst antal dagar imellan, FL skriver man ju i det själv.

Men ett par dagar hit och dit spelar ju inte så stor roll allt rättas till och på RUL får man ett mer exakt datum.

Jag har för tillfället 3 olika datum att välja mellan, v 14+2, v13+5 och v 13+3.
    14+2 är enligt Sista mens, 13+5 enligt ena läkaren på KUB-test, 13+3 enligt andra läkaren på KUB-test. Så nu längtar jag efter RUL så jag kan välja det datumet att följa istället
  • mammasgullar

Här börjar sparkarna där inne synas utanpå magen, (förutsatt att jag itne har tröja på såklart. )

Idag är jag i v 19+0! MYS!

• mammasgullar

Idag går jag in i v 22!
    Bebis sparkar på för fullt, och har sammandragningar sen v 18 och sjukskriven lika länge.

Hoppas på att bebis väljer att stanna många många veckor till.

(för att inte oroa någon annan så sammandragningar är oftast ingen fara, och inget man brukar bli sjukskriven för, jag har högre risk att föda prematurt och får ont av sammandragningar.)

• mammasgullar

För mig går det än så länge bra, är i v 25 just nu och tiden står stilla..

Själv har vi köpt brio Sing med brio primo babyskydd och bas. Jätte nöjda över vårt köp :)

• mammasgullar

Nej detta är mitt andra barn, fick en son för 3 år sedan, är just idag på samma dag som jag åkte in till förlossningen.

Jag är beräknad den 22 nov, och hoppas innerligt bebis är smartare än sin storebror som kom 3,5mån tidigare.

• mammasgullar

Här är lika, lätt till gråt, speciellt de veckor sonen är hos sin pappa.
    Men känns son nästan allt får mig att vilja gråta.

• mammasgullar
    viplanerar09 skrev 2011-08-30 20:02:18 följande:
    Är det någon i tråden som gjort "baking sodatest"?
    Jag har gjort, det första visade på tjej, och det andra på pojke, så det blir spännande att se vad som kikar ut.
    Man kanske ska testa en gång till.  

Här går man in i v 29 idag    
  • mammasgullar

Den där listan snor jag
    Jag har sån dålig fantasi på alla små saker som ska köpas in, så skönt att kunna kika på den där  

• mammasgullar
    viplanerar09 skrev 2011-09-07 20:17:56 följande:
    Måste fråga hur ni andra gör, har ni/ska ni teckna någon gravid/barn försäkring? Vilken?

Jag skulle skicka iväg min väntabarn till trygghana men de ringde mig idag. Tänkte berätta lite fördelar om man tecknar ett sådan försäkring. Troligen så har de flesta försäkringsbolag samma. Men med olika belopp.

Hon sa till mig ifall det skulle vara så att jag förlorar mycket blod(vet inte hur mycket som räknas till mycket blodförlust) eller spricker väldigt mycket så får jag 3000kr. Vet att hos folksam får man bara 1000kr. Tipsade nämligen min kusin och hon hade folksam och skulle få 1000kr.

Med Ossian stannade vi kvar på BB i tre dygn. Enbart för att vara klar med alla tester som hörsel och PKU-test. Eftersom vi har en bit till BB tyckte även dem att det var smartast för oss. Stannar man kvar tre dygn får man ut pengar från dag ett. Så jag fick ut över 200kr per dag men dumt nog hade jag ingen på Ossian då och hade min egna. Skulle jag haft den som Ossian har nu skulle jag/vi fått 400kr/dag. Kusinen som hade folksam fick 100kr per dag.

Jag hade ingen aning om att man kunde få ersättning vid blodförlust eller om man spricker mycket. Visste inte heller att man kunde ta ut ersättning när man låg på BB. Blev tipsad av trygghansa när jag tecknade Ossians försäkring.

Jag menar inte att nu ska just välja trygghansa utan gjorde bara en liten jämförelse på dessa saker. Nu kan det ju vara så att du får mer för andra säker hos folksam. Men troligen lär de flesta försäkringsbolag ha samma ersättningar men med olika belopp.

Jag har valt trygghansa till bebis i magen, väntade till ca v 23 innan jag tecknade, eftersom den inte börjar gälla före v 26+0, men nu gäller den och det är skönt att veta att bebis i magen är försäkrad, sonen föddes tidigare än försäkringen börjat gälla, (hade dock deras gratisförsäkring då) och hade jag haft betalförsäkringen och den gällt hade han kunnat fått ut över 14000:- bara för tiden han låg inlagd, så denna gång kände jag att jag ska ha en ordentlig försäkring!

Visste dock inte det där om man spricker så det blev positivt att läsa

Trygghansa ringde mig efter att jag tecknat och jag har även fått hem information så jag ska fylla i när bebis kommer så h*n blir försäkrad på en gång, 2½ månad kvar! Mys!   
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)