89:or som är gravida! :)
Nä, det är verkligen inte roligt med barn som gör illa andra, vet att en kompis som vi var tills fjälls med bett, puttade och slog Ossian hela tiden. Men mycket av de skyller jag på dagis.. JO de brukar faktiskt vara lugnare och snällare när de inte går på dagis. Så det kan bli helt annat när dem börjar på dagen, fast samtidigt behöver dem inte bli dum bara för att dem börjar på dagis..
Fast jag tror inte riktigt på det. Jag tror nästan att det hör samman. Är dem lugna och fina som små så håller det nog i sig. Grundar det av egen erfarenhet. Jag var lugn och snäll som liten och har aldrig varit till större besvär dagis/hemma/skolan osv... För alla barn får trots, det tillhör utvecklingen. Så föräldrar som inte säger annat tror jag ljuger. Trots är bra för deras utveckling.. Fast det är väl min mening.
Nä vi har inte berättat än, känns lite tidigt. Fast om någon vecka berättar vi till mina föräldrar och sambons föräldrar. och så länge jag inte mår dåligt så kommer jag nog vänta ett tag att berätta på jobbet. Jobbar bara extra nu under helgerna i sommar, annars pluggar jag. Kram
Det är nog olika för jag vet massa barn som vart jättesnälla som småbarn men hemska som tonåringar och tvärtom. Alla barn har jobbiga perioder. Och trots är en del av utvecklingen och barn trotsar bara mot dem som betyder något för dom. Men sen är det ju skönt om dom inte blir supertrotsiga för det finns ju olika grader av trots. Vissa är ju jättejobbiga att ha att göra med, andra har lite lindrigare trotsperiod.
Okej, nä vi berättade för familj och så direkt, vill ha deras stöd om nåt går galet kände vi, och berättade ganska snart för vänner och så, men förra gången var vi mer försiktiga med vänner, då var det bara familj som visste i början och allra allra närmaste vännerna.
Vad pluggar du för nåt? :)