• fair

89:or som är gravida! :)

Det är nog ingen fara, men ring din bm om du är orolig. Minns inte vilken vecka du var i men man ska väl känna bebisen dagligen tror jag från v 25? Men den har säkert bara lagt sig på ett annat sätt. Min har också varit lugn flera dagar men nu är det livat igen.

• fair

Åh. Vet knappt vad jag ska skriva. Beklagar verkligen! Jag kan knappt föreställa mig hur det ska kännas. Jag önskar verkligen att jag kunde säga nåt för att hjälpa, men förstår att det är en jobbig tid för er nu. Önskar er all lycka!

• fair

Åh gud vilken sorg. Höll på att börja gråta när jag läste. Fy en sån mardröm, jag kan inte ens föreställa mig. Självklart ska du fortsätta skriva här. Jag beklagar, vet knappt vad jag ska skriva men hoppas att de få orden ger lite stöd. Lycka till i morgon. Styrkekramar till dig och din familj.

• fair
    RS89 skrev 2011-10-16 21:40:24 följande:
    Grattis till plusset och välkommen hit!
  • fair

Var till barnmorskan idag.

v.27+3. Urin U.a, blodtryck 120/70, vikt +1kg (har nu ökat totalt 5kg sen jag plussade), blodsocker 3,1, Hb 124, SF-mått 25cm, bebis hjärtljud 143-151slag/min.

Allt ok! :D

• fair

Nä, hon frågade bara om jag inte ätit nåt, men jag hade ätit frukost 2 timmar innan, både viyy bröd och frukt. Kanske skulle ha ringt vc i morrn?

• fair

Fy vilka idioter det finns!! Bry dig inte om dem!! Men du skulle kunn ringa och fråga din bm så du själv blir lugnare. Min bebis är också lugnare emellanåt och man blir ganska nojig då...

• fair
    viplanerar09 skrev 2011-11-01 11:46:53 följande:
    Hur går det för alla andra i tråden? Lite nyfiken vart ni tagit vägen?
    Jag ids typ aldrig skriva. Det är så sällan jag sitter vid datorn, brukar mest kolla via mobilen.

Men här är det samma som förut. Har ont dagligen i fogarna, vissa dagar är värre än andra och ibland har jag riktigt bra dagar.

Börjar vara sådär jättetrött nu igen, skulle helst sova dygnet runt men det är ju inte lätt med en liten som snart blir 2år :P Tror nog jag kommer behöva äta extra järn snart, får väl veta när jag ska till bm 15/11.

Känner bebis dagligen, oftast är det värsta gympapasset inne i magen. Men vissa dagar är lugnare och då blir jag direkt misstänksam :P Hon ligger jämt längst upp vid revbenen och trycker, mysigt men kan göra ganska ont emellanåt. Har svårt att böja mig ner då hon tar emot direkt :P

I morgon ska vi fara på ultraljud, ska bli så kul att se lillan igen! Ska säkerhetskolla så det verkligen är en hon och så hoppas jag på en viktuppskattning, även om dem inte är helt tillförlitliga. Är riktigt nyfiken på om det är huvudet eller rumpan som trycker mot mina revben också :)
  • fair

En vecka kvar till nästa besök hos BM (15/11). Känns väldigt spännande denna gången, vill gärna veta mitt sf-mått eftersom jag inte gått upp något alls sen förra besöket för 3 veckor sen. Det bekymrar mig lite :/ Fast man måste ju inte öka i vikt för att sf-måttet ska öka :P

Nu är det mest bök och stök inne i magen, inte så mycket hårda/snabba sparkar längre. Det märks att det börjar bli trångt. Hur är det för dig på den fronten Leia?

Ang. skillnad på graviditeterna så har jag mycket mer ont denna gång, mer illamående i början, mindre svullnad (kan dock komma senare), mindre viktuppgång (vem vet, jag kanske blir som en koloss i slutet), tappar mer hår, har ingen pigmentrand  och så finns det säkert fler skillnader, men kommer inte på dem just nu. Ändå väntar vi en till flicka så jag tror nog alla graviditeter kan vara olika oavsett kön.

• fair

Viplanerar09: nej, det är klart. Ska väl bara vara glad att jag inte gått upp så mycket :) Jag menade absolut inte att typ rätta dig eller nåt, graviditeten kan nog vara både lika och olika varann, man önskar bara att något kunde vara säkert :) Jag tycker också att det är jättekul att göra olika tester mm för att räkna ut vilket kön det är! Nu vet jag ju att jag väntar en flicka men jag brukar ändå testa bara för att se. Med Thilde så visade de flesta testen flicka men denna gång är det nästan alltid 50/50 :P det kanske är en riktig pojkflicka jag väntar :P

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)