• Annielee

Misslyckats med 3 ivf-försök =( Någon som kan skänka oss lite hopp?

Ja vi har som sagt genomgått tre provrörsbefruktningar senaste halvåret som misslyckats och nu känns det hopplöst...

Tänkte därför höra om någon har en solskenshistoria att bidra med...har ni lyckats med ivf trots att de inte gått bra de första tre försöken??

• Svar på tråden Misslyckats med 3 ivf-försök =( Någon som kan skänka oss lite hopp?
  • jelena2

Jag har gjort massor av försök, sju färska och fem frys, under en 14-årsperiod. Med min exman gjordes totalt sex försök, men inget ledde till graviditet. Slitningar om detta och annat slutade i skilsmässa. Träffade en ny man och trodde inte mina öron när det visade sig att det var ivf som gällde för oss och hamnade i den svängen igen. Våra sex försök resulterade i ett minus, tre tidiga missfall och sedan ett mirakel - tvillingflickor som idag är fem år! Hjärta
    Jag är oändligt glad att jag orkade så länge och oändligt tacksam mot min man som peppade och ställde upp på alla sätt och vis. För det viktigaste är att man är lika engagerade båda två och jobbar mot samma mål, så att säga. Och att man är rädda om varandra under tiden och gör det bästa av situationen. För visst har det varit oerhört tufft många gånger, men med facit i hand så har det absolut varit värt det!

Stort lycka till!

• vinterbebis12

känner igen mig i det du skriver. Vet flera som det tagit många fler försök än 3 för så ge inte upp, snart är det er tur!. Jag är nu gravid i v8 efter den femte insättningen. Trodde aldrig jag skulle få uppleva det här.

• massadillan

Vi har bara gjort en ivf/icsi. Vi fick tre befruktade, så två ligger i frysen och väntar på mig. En vecka efter att jag fått tillbaka det befruktatde ägget fick jag sparken!!! Självklart skyller jag allt på min chef, han visste om min behandling och har betett sig som ett svin!!

Men nu tar vi nya tag och kämpar på.

Vet ni om det finns ngn forskning på slöa simmare? Jag har frågat på Huddinge där vi går, men det verkar inte som att det finns. Om det är spermierna det är fel på borde det väl göras en utredning?

Ja ja man sitter hemma på sin kammare och lägger pannan i djupa veck, de små liven bestämmer själva när det behagas komma till en...

Men hoppas att vi alla lyckas en vacker dag!!!Hjärta

• Tröttis

Vi fick vårt första plus (en dotter) någonsin efter fyra ET och två FET. Lyckan till!

• Nu Syskon

Massadillan:
    Jag har gett min man magnesium och zink som kosttillskott. Inget vetenskapligt men de har blivit både fler och spralligare. Det kan bero även på andra saker. T ex av han våra senare försök har lämnat provet direkt på mottagningen istället för att ta med hemmifrån.
    Jag tror iallfall på det. Han är mer skeptisk men tar tabletterna jag lägger fram.

• massadillan

Syskon nu:
    Tack för tippset!!! Ska absolut köpa hem!!Glad
    Det verkar vara relativt vanligt med slöa simmare, eller vad tror ni??

• Snösport

Annelee:
    Ja, det är jobbigt men vad jag förstår har du några år på dej.
    Glädjehistoria....jag hoppas verkligen att jag om mindre än 8 månader kan ha en liten bebis i famnen.
    Efter massor av försök hemma började vi med IVf hösten 2009 och om någon mått dåligt av medicinerna på långa behandlingens så är verkligen jag en av dem men klar hjärna ett hopp men med realisktiskt tänkande och vikten att ta hand om kärleken har gjoprt att jag klarat mej bra i detta. 4 IVF med långa metoden fick mej att vägra göra IVF mer men läkaren ville prova korta metoden trots att jag bara hade 3 äggblåsor 4:e gången och bara fick fram 1 ägg men ett fint sådant...  5:e korta metoden..jag har fram till dess aldrig testat + i livet.
    Mental träning , nyttig(sockerrensning) och som vanligt sunt leverna och 2 månader med helgerna fyllda med det vi älskar som mest för att boosta lyckohormonerna extra. En behandling av en misstänkte långdragen infektion i underlivet men det var en chansning förståss för min gyn vägrade ge mej medicin så jag åkte till en annan läkare för det.

Ville tro och trodde men hade insett att vi kan funka utan barn och mannen tyckte jag hade genomlidigt tillräckligt men ett sista försök frö läkarna tror ju så på oss..sista försöket = 6:e IVFen ..korta metoden igen och sprutstart vid mensstart.....mensen kommer inte......  
    ..........är nu i vecka 6+2 och hoppas se ett hjärta på måndag
    .. hoppla bara sådär helt spontant
    Allt kan hända men håll tummarna för jag är 42,5 år så givetvis kan allt hända men NU ska vi ha bebis!!!

• Annielee
    Snösport skrev 2011-06-08 13:58:51 följande:
    Annelee:
    Ja, det är jobbigt men vad jag förstår har du några år på dej.
    Glädjehistoria....jag hoppas verkligen att jag om mindre än 8 månader kan ha en liten bebis i famnen.
    Efter massor av försök hemma började vi med IVf hösten 2009 och om någon mått dåligt av medicinerna på långa behandlingens så är verkligen jag en av dem men klar hjärna ett hopp men med realisktiskt tänkande och vikten att ta hand om kärleken har gjoprt att jag klarat mej bra i detta. 4 IVF med långa metoden fick mej att vägra göra IVF mer men läkaren ville prova korta metoden trots att jag bara hade 3 äggblåsor 4:e gången och bara fick fram 1 ägg men ett fint sådant...  5:e korta metoden..jag har fram till dess aldrig testat + i livet.
    Mental träning , nyttig(sockerrensning) och som vanligt sunt leverna och 2 månader med helgerna fyllda med det vi älskar som mest för att boosta lyckohormonerna extra. En behandling av en misstänkte långdragen infektion i underlivet men det var en chansning förståss för min gyn vägrade ge mej medicin så jag åkte till en annan läkare för det.

Ville tro och trodde men hade insett att vi kan funka utan barn och mannen tyckte jag hade genomlidigt tillräckligt men ett sista försök frö läkarna tror ju så på oss..sista försöket = 6:e IVFen ..korta metoden igen och sprutstart vid mensstart.....mensen kommer inte......  
    ..........är nu i vecka 6+2 och hoppas se ett hjärta på måndag
    .. hoppla bara sådär helt spontant
    Allt kan hända men håll tummarna för jag är 42,5 år så givetvis kan allt hända men NU ska vi ha bebis!!!
    Gud vilken härlig historia! Jag önskar er all lycka!!! Kram!
  • Snösport
    Annielee skrev 2011-06-08 15:02:00 följande:
    Gud vilken härlig historia! Jag önskar er all lycka!!! Kram!
    Japp så fortsätt tro, leta fakta och må bra!!  
    Många kramar!!
  • massadillan

Snösport:
    vilken lycka!!!! Och vad spännande!!

Annielee:
    Det är bara att käpa på och hålla tummarna  

• nirakanna2

Vi gjorde 3 misslyckade ICSI med sämre och sämre resultat. Inför 4:e och sista försöket snackade jag mig till att få byta till Menopur och gjorde korta varianten, vilket gav oss en son och första blastocysten till frysen (men tyvärr misslyckades syskonförförsöket senare) Läkarna kunde egentligen inte förklara varför det gick så dåligt för oss, för ÄP gav bra utdelning, så de hade på förslag att köra Gonal-F igen, så det kan löna sig att vara besvärlig!

Svar på tråden Misslyckats med 3 ivf-försök =( Någon som kan skänka oss lite hopp?