simple82 skrev 2012-09-28 19:37:20 följande:
Vad gör ni för att bättre på era chanser att PGD ska lyckas? Kaffe, vitaminer, koffein, ja vad tar ni och vad tar ni inte så att säga. har själv slutat röka för 3 veckor sen och dricker inte mera är 5 koppar kaffe per dag, har hört de inte ska vara mera än de, el ska man dra ner mera? Äter ni vitaminer el nått sånt?
Förlåt alla frågor men efter man fick de bekräftat idag att de blir detta så kommer alla frågor innan har de ju mest varit vad vi själva trott bara...
Se till att få i dig folsyra. Tror att det är 400µg per dag. ELler var det 400mg? Hur som haver så räcker det med en-två tabletter om dagen av "kvinno-vitaminer", typ ACO kvinna, Vitamineral kvinna eller liknande.
Jag har sprayat i en vecka nu och väntar på att mensen ska komma snart. Aldrig har man väl väntat så på en mens. Känns som att dagarna står stilla. Sitter och läser massor här på FL om IVF och liknande och ser alla som sprutar och plockar ut ägg till höger och vänster. Jag vet att det är många som skriver och att det inte går fortare för de andra. Men ush vad långsamt det går. Fick en preliminär tid för äggplock den 22 oktober på Huddinge. Seriöst - hur lång tid kan det vara tills dess?
Nog med gnäll.
Jag har hämtat ut suppar från apoteket. Tror att jag läste att de skulle användas efter i sättandet av äggen. Stämmer det?
Ni som bor i Uppsala och gjorde PGD i Huddinge gick ni till Akis för ultraljud och blodprov?
När man sätter in äggen igen måste man vara på Huddinge så där supertidigt som vid äggplocket? Det blir så krångligt med trafiken och allt.
HA en trevlig fredag.