• simple82

IVF/PGD väntar på eller är igång

Åå va många de är som håller på och är på G nu, gud va spännande, kan bli många barn framöver =0) Sjuälv så skickas våran remiss om en vecka =0D

• simple82
    nellang skrev 2012-10-19 13:37:57 följande:
    Hej.

Jaha då var man plannerad för ÄP på måndag.... Annette på Huddinge sa att vi kör på som plannerat trots att mina äggblåsor är få och små. Hoppas bara inte det blir förgäves. Hade hellre väntat några dagar till och fått ut fler ägg. Annars får vi ju göra om hela processen. Så Ulrika 80, jag håller med om att det känns mest att de vill hålla det schma som är satt från början och missar att det är levande kroppar vi pysslar med.

Känner mig glad och nervös. Hjälp nu är det alltså dags. Hoppas helgen går bra och att det snart är måndag. Eller snarare snart är fredag 26 då de har satt in ett friskt piggt embryo som stannar där i 9 månader. Hoppas hoppas.

Ullrika 80 - håller tummarna att du oxå kommer igång innan nyår.

Trevlig helg på er alla.       
    åå  då är den en stor dag nästa fred då skickas våran remiss och då får ni tillbax ett embro =0) Spännande!! Ska ni ta ett el två? =)
  • simple82

Hur kom ni fram till att ni tar ett? Rent nyfiken bara.. Längtar så själv så man undrar ju allt :)

• simple82

Å va kul!! Skönt att du mår bättre, alla tar en pause ibland.. Jag gör de igen att rå plugga ;)

• simple82

Nellang: ååå men 6 ägg är ju bra!!! Kan bli många frisks bebisar :) förstår de blir en lång vecka dock... Håller tummarna för dig! Skönt höra de inte gjorde ont!! Vila nu!!

Tjej25: va pluggar du för spännande? :)

• simple82

Imorgon ska jag gå ta vaccination emot röda hund sen är ALLT klart för remissen :0))

• simple82
    Tjejen35 skrev 2012-10-23 09:59:08 följande:
    Hej! Nu har jag tjuvläst så länge att jag tänkte skriva lite. Jag har gjort PGD & just testat positivt, väntar med andra ord med spänning på VUL i mitten på November. Vill lägga mig i diskussionen kring äggplock. Även jag fick riktigt ont, bland det smärtsammaste jag varit med om & även jag hade många blåsor (24), 17 mogna ägg. Detta medförde risk för överstimulering (som jag var totalt omedveten om innan de varnade mig), tyckte att det var tufft mentalt att inte veta om det skulle ske något återförande eller ej... Som tur var redde kroppen upp det & återförande kunde ske, men den gyllene regeln om lagom gäller även i denna värld.
    GRATTIS!!!!! Väntar du en el två? Hur tycker du behandlingen gick?? Va spännande!!! =))
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång