• simple82

IVF/PGD väntar på eller är igång

För vi ska till lund den 28/9 för att få veta vad för ivf de blir, och vi vet nu redan som halmstad sagt att de troligen blir pdg ivf..men jag är så orolig för vikt kraven överallt.. både om de blir vanlig el pdg.. blir de pdg blir de ju huddinge..

• simple82
    Kattflickan skrev 2012-08-31 22:29:17 följande:
    Simple: Hur blir du hjälpt av en vanlig Ivf om du har ett genetiskt fel? Då kan ju barnet bli sjukt? Har du ett genetiskt fel och vill ha ett friskt barn är det PGD du ska göra.

Duktigt att du gått ner så mycket i vikt!
    Jag vill ju göra pgd ivf, men tydligen är de upp till sjukhuset inte till mig att välja vad de blir. De bestämmer om de blir vanlig ivf el pdg ivf..
  • simple82

PDG IVF finns de någon annanstans i sverige än på Huddinge? Har hört så fruktansvärt mycket dåliga saker om Huddinge? Kan man söka sig någon annanstans för PDG IVF?

• simple82

Har vänner i andra grupper på fb som gjort vanligt ivf på Huddinge som blivit nekade och får göra om sin psykosociala utredning gång på gång och att dom kan vara väldigt otrevliga allmänt.. Men se kanske inte är samma personal som har pdg och vanliga ivf?

• simple82

De ända de kan ha emot de är väll min vikt att jag har BMI på 31... Men kromosomfelet försvinner ju inte med vikten.. Och viska ju till Lund på fredag för utlåtande sen till Halmstad i slutet av okt för remiss troligen till Huddinge har de redan sagt..

• simple82

Det blir PDG IVF tyckte Lund med väldigt starkt så den 26/10 skriver Halmstad en remiss till Huddinge.

Men hur lång väntatid är det där? Och hur många besök är de man gör per gång i sthlm och hur många MÅSTE mannen va med på?

• simple82

Hur långtid tar de mellan äggplock och insättning? Och varför tog de ytterligare flera månader mellan ni kom dit till ni fick börja? Är de alltid så långt tills man får börja?

• simple82

Ja de har de gjort och idag i Lund sa genetiska där att de är pga de som jag har så svårt bli gravid...

• simple82

Jag har ett balanserat kromosom fel mellan 2 och 10, och tydligen är de ett av felen till varför de börja med pdg.. Så borde ju finnas analys metod på de.. Men vad är de för analys?

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång