• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Jag ska på VUL i morgon. Har låga hormondoser i kroppen. Har ökar puregon från 150 till 225. Hoppas allt är bra. Är bokad på ÄP på måndag i Huddinge. Håller alla tummar jag har. Vill inte vänta ytterligare en vecka eller ännu längre.

• nellang

Det gick väl inte så bra på VUL idag... Mina äggblåsor? var för små och för få. Huddinge ringde senare och gav ändå lite hopp. Ska fortsätta med samma sprutdos och tillbaka på VUL på fredag. Hoppas fortfarande på ÄP på måndag. Synd att jag inte kan göra VUL på lördag innan Ovitrell sprutan (om den nu blir av) .

Svårt att tänka positivt i det här läget.

• nellang

Millan - åh vad skönt att höra. Känns stressigt att Huddinge och Solna har planerat in detta i sitt schema och min kropp är slö och fattar inte vad som pågår.

• nellang

Njuter av ett glas rödvin och hoppas att det blir det sista på nio månader.

• nellang

Hej.

Jaha då var man plannerad för ÄP på måndag.... Annette på Huddinge sa att vi kör på som plannerat trots att mina äggblåsor är få och små. Hoppas bara inte det blir förgäves. Hade hellre väntat några dagar till och fått ut fler ägg. Annars får vi ju göra om hela processen. Så Ulrika 80, jag håller med om att det känns mest att de vill hålla det schma som är satt från början och missar att det är levande kroppar vi pysslar med.

Känner mig glad och nervös. Hjälp nu är det alltså dags. Hoppas helgen går bra och att det snart är måndag. Eller snarare snart är fredag 26 då de har satt in ett friskt piggt embryo som stannar där i 9 månader. Hoppas hoppas.

Ullrika 80 - håller tummarna att du oxå kommer igång innan nyår.

Trevlig helg på er alla.       

• nellang

Det blir nog bara ett embryo för vår del. Men det beror lite på kvalitén på de vi får fram. Och hur många som är friska...

• nellang

Nu har jag gjort mitt ÄP. Det gjorde inte så ont som jag hade förväntat mig. Fick ut 6 ynka ägg. Hoppas, hoppas att det bästa av dem är friskt och fixar att sättas tillbaka på fredag. Veckan kommer att gå i slowmotion. Vi får reda på om embryona överlevt först på fredag när vi är på väg till Huddinge. Så ingen framförhållning här inte.

Nu blir det Alvedon och Tv soffan.

• nellang

Ni har rätt, 6 ägg är ändå 6 ägg. Det kommer att gå fint.

All värk är borta så nu kan jag slappna av och tänka positivt. Just nu gottas mina ägg och makens simmare i några skålar på KI.
    .

• nellang

Grattis tjejen35. Lycka till Wiggum på testdagen.

Jag har nog förträngt det där med att vissa ägg inte blir befruktade. Vad beror det oftast på? De "tillsätter" spermien på lab men cellerna kanske inte delar sig som de ska. Hum undrar som sagt varför. Finns säkert nån läkare som forskar inom detta.

Ni som gjort på Huddinge. Ringer de och meddelar hur många som klarar sig vidare till genetiska testerna. ?

• nellang

Då har man ett litet embryo i kroppen då....

Det gick bra. 6 ägg, 4 befruktade, 3 sjuka 1 friskt. Oj vilken tur. Det är ju bara ett som behövs. Nu ska jag knipa i två veckor.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång