• MrsTM

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej! Ny i tråden, har fyra göteborgsvarv och en tjejklassiker bakom mig!

Har nu ledsnat lite på löpträning och tränar istället extra mycket styrka då jag försöker bli gravid. Ryggen ska orka släpa runt bebben både före och efter förlossning! =)

Gummibandsträning i hemmets lugna vrå is da shit! För att inte tala om maghjul, en bättre magträning finns inte. Börja från stående, rulla fram tills näsan är rakt ovanför hjulet och kroppen är rak. Stå kvar i plankan i 20 sekunder, dra tillbaka. Upprepa tio gånger! Sen värker magmusklerna i fyra dagar efteråt, men det är det banne mig värt, ha ha!

Bra tråd detta!

• MrsTM

Mellanmålstips: Kör lite blåbärssoppa och vaniljyoghurt ihop med frusna bär i mixern. Oslagbart både vad gäller mättnad, svalka och nyttighet!

• MrsTM
    Amazina skrev 2011-07-20 12:22:05 följande:
    Välkommen!!
    Hur menar du nu?? Börja på stående fötter och händerna på apparaten?? Sen "falla" framåt och göra plankan på raka armar?? Eller? Obestämd
    Jepp, precis så jag menar! Skrattande Näsan mot golvet, händerna på handtagen. Pressa hjulet framåt med raka armar. Stanna när näsan är rakt ovanför hjulet och rumpan så pass låg att kroppen står i plankan!

@ favete linguis: Maghjul finns på stadium, kostar några hundralappar! Tryck ner det i bagen när du går till gymmet eller använd det hemma! Aldrig testat pilatesboll tyvärr.
  • MrsTM
    ETSS skrev 2011-07-20 16:12:26 följande:
    Hej och välkommen :) Maghjul låter intressant, något du beställt från nätet eller köpt?
    Maghjul finns på stadium för några hundralappar! =)
  • MrsTM
    ETSS skrev 2011-07-21 09:48:52 följande:
    Inget stadium där jag bor, det är ett antal mil dit, men det ska nog lösas Glad
    Ganska säker på att de har en webshop. Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!