Inlägg från: hellekis |Visa alla inlägg
  • hellekis

Träningsnördar - här samlas vi!

har sträckt ryggen på vänster sida... hurra säger jag bara.. kom tillbaka från semesterna och skulle träna och så sa're bara *knäpp* i muskeln.

Hur många av er tränar och äter enligt lchf?

OCH om jag vill börja gymma vart fasen börjar man? om man inte kan något alls om vikter etc?

• hellekis

Idag spurtade vi (jag och son i barnvagn) i uppförsbackar och sedan powerwalkade i mellan, ca 35min.. men i den här jävla kladdiga värmen blir man helt slapp :(

• hellekis
    Tullemi skrev 2011-07-25 18:13:56 följande:
    Är det inte ganska mycket socker i de smaksatta kesellorna?
    det är ca 14g kolhydrater i per 100g
  • hellekis
    hellekis skrev 2011-07-25 18:17:12 följande:
    det är ca 14g kolhydrater i per 100g
    hallon 14g kolhydrater
    rababarber 16g
    vanilj 18g
  • hellekis
    Tullemi skrev 2011-07-25 18:38:52 följande:
    Hm, jag minns bara att jag läste nåt om 7% (tillsatt ?) socker.
    Det är kanske så :) hittade bara hur mycket kolhydrater,fett, protein det var i..
  • hellekis

Jag köpte faktiskt charlotte perrellis proteinpulver senast.. smakar apa med vatten , men är verkligen supergott med mjölk.. den har minst kolhydrater av de jag testat innan :)

• hellekis
    Tullemi skrev 2011-07-25 21:44:10 följande:
    Skulle detta pulver funka som måltidsersättning? En gång/dag?
    jag tycker proteinpulver snarare är bra mellanmål.. alltså inte så man byter frukost/lunch eller middag med det :)
  • hellekis

En omgång på gymmet idag, spaghetti arms!

• hellekis

Ikväll blir det laxfilé i ugn med pecannötter och rosmarin, till det en god sallad och kaaanske några potatisklyftor (och antagligen romsås).
    Ska försöka ta mig en löparrunda nu, måste ändå springa ner till posten med några paket och det är en bit så då kan jag passa på.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!