Inlägg från: Videli |Visa alla inlägg
  • Videli

Träningsnördar - här samlas vi!

Ååå får man hoppa med här...?

Har precis tagit upp min träningen igen efter många års sjukdom, men nu är jag på G igen.

• Videli
    ETSS skrev 2011-08-21 20:09:04 följande:
    Jag fick en riktigt ondsint axelinflammation i februari, var hemma över en månad och fick både kortisonsprutor och ultraljud, hade benbrottsont och kunde inte göra något, ens gå utan smärta.
    Det blev bra, men lite värk har jag haft hela tiden. Jag tror det var i onsdags eller torsdags då jag ökat vikterna och var i en maskin och slarvade som det högg till så väldigt. Sen har jag haft mer ont igen så nu tar jag det lite nätt så det inte ska bli värre. Men det är ju så att träna om det endast går vill man Glad
    Har du testat nässelpulver, eller bara tillkost av kalcium och magnesium? Hjälper att läka ut din inflammation. Nässelpuler är grymt när man tränar!
    Nu känner ju jag inte er här i tråden, men vet inte om ni känner till att alla sädesslag skapar inflammation i musklerna, så har man fått en skada så bör man minska på intaget under läkningsprocessen. 
  • Videli
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:21:23 följande:
    Självklart! Solig
    Tack snälla
  • Videli
    ETSS skrev 2011-08-21 20:40:24 följande:
    Hej förresten och välkommen till vårt glada gäng Glad

Jag äter mesta vitaminerna via kosten, men kör på ett extra kalcium/magnesiumprogram 10 dagar av varje, på grund av benkramper.  Nässelpulver är däremot något nytt, ska kolla var det finns. Tack Glad
    Tack

Den här dricker jag morgon och kväll, blandar med grapjuice. www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/livsmedel/nasselpulver-250-g

• Videli

Idag gick min träning skit om man får säga så... Hann inte fylla på min kropp igår för jag jobbade alldeles förmycket. Då blir mitt kostintag så himla dåligt.

Jag är otroligt känslig, undra om det har med åldern att göra? för jag upplevde inte så förr, då jag tränade jättemycket.

Äter ni alltid på bestämda tider, med 4 timmars mellanrum? 

• Videli
    Tullemi skrev 2011-08-24 14:57:41 följande:
    Inte bestämda tider kanske, men ändå ganska regelbundet under en och samma dag. Något matintag var 3:dje timma. Vet inte hur jag ska klara mig när jag börjar arbeta på måndag, då det kommer gå längre tid mellan målen.
    Neej det är fasiken supersvårt de dagarna jag jobbar i Sthlm. Måste hitta en lösning på detta. Är så otroligt känslig för kolhydrater så det är därför min träning oxå gick så dåligt idag.

Ja ja bara ta nya tag  
  • Videli
    AnPa skrev 2011-08-28 14:33:26 följande:
    Hej! Verkar vara himla trevlig stämning i den här tråden så jag hakar gärna på ifall det är ok? Jag har det senaste halvåret gått ner 25 kilo, har ätit lchf och har nu gått över till lite mindre fett och lite mer kolhydrater (mest från grönsaker). Sen graviditeten med sonen (född feb 10) så har jag tappat 45 kilo ca och har därför en massa (typ 10 kilo kanske) överflödshud. Jag mår toppen av Low carb-kost men känner att jag gärna skulle vilja ha lite mer energi. Överflödshuden och dålig sömn/energi är de största anledningarna till att jag nu ska börja träna mer än dagliga promenader Någon som har några tips till en nybörjare inom gym-världen? Jag har tidigare spelat innebandy och handboll. Även golf på rätt intensiv och hög nivå, men har inte varit ordentligt aktiv med träning sen 2008. Ska kila till gymet om en timme och möta upp en kompis, wish me luck
    Hej

Är själv så ny i tråden och äter själv LCHF, men har börjat träna ganska så hårt nu och börjar ta in en del grönsaker med lite högre kolhydrater i.

Jag tränar mycket kondition, alla maskiner så finns på gymet Vi har nått på vårt gym som heter easye line som är grymt kul. Mycket kondition och ganska mycket styrka i samma pass.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!