LillaPaula skrev 2011-08-28 11:09:30 följande:
Tack för super bra tips! :)
Håller med dig om keso, det är så himla gott och man kan äta det till allt.
Mitt mål är att gå ner 15 kilo. När jag slutade träna hade jag en vikt på 52 kilo. Jag ska försöka med del mål så det inte känns så tungt.
Är det en myt att man förbränner mest om man går ut o går på morgonen innan frukost?
Har testat olika bantningspulver men tycker att man tröttnar på att försöka dricka saker som smakar mjöl ;) och mår mest illa av det så det brukar sluta med att ja äter godis ist framåt kvällen.
Vad brukar du träna för något?
Hej igen!
15 kilo kan vara klokt att dela upp, men det fixar du. Framför allt är det roligt "i början" för de första kilona brukar rinna av ganska snabbt :)
Jag är ingen expert, men vad jag har hört och läst så är promenad innan frukost bra (eller bättre), men inte magiskt bra. Så är du en som inte behöver äta på morgonen kan det klart vara värt att köra på. Behöver du äta innan påverkar det inte såååå mycket samt att du kanske orkar bättre tempo eller längre med lite mat i magen. Så det är nog en avvägningsfråga. Om någon annan klok här på tråden vet något får ni gärna hojta till :)
Bantningspulver är också (alltid verkar det som) en het potatis *skrattar*. Har läst en tråd på body's forum och där är de flesta överens. Det är onaturligt. Det är inte toppenbra för kroppen och det är ingen "livsstil" (DVS du kan inte leva så resten av ditt liv ;)) men kör man det så når man resultat och det snabbt. Om man då står ut med urpa-jörpa 5-6 gånger per dag och inte fuskar. Jag har med provat... i flera timmar faktiskt, men sen insåg jag att det är i alla fall inget för mig. Jag tror i långa loppet att "riktig" mat ändå är det bästa.
Själv tränar jag egentligen allt jag kommer över :) Jag går på gym och lyfter vikter, går på de flesta passen (har faktiskt inte vågat testa Zumbu...jag kan verkligen inte dans och har noll taktkänsla), är ute och springer och älskar åka inlines. Ibland vill kollegor och andra spela innebandy eller fotboll och det funkar ju det med :) Får jag välja så skulle jag nog säga att spinning och lyfta vikter är roligast! Vad kör du för något? Vad är du sugen på?