• tarm

Träningsnördar - här samlas vi!

Börjar träna styrketräning om en vecka. Mitt mål är att gå upp 10 kg till nästa sommar. Från 60kg till 70
    kg. Det borde gå, har gjort det förr.

Tränar 4-5 dagar i veckan, så gott som bara styrka. Ska ligga på minst 3500kcal om dagen. 

Vad tror ni?

• tarm
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:46:52 följande:
    Ja, äter du 3500 kcal så borde du gå upp i vikt om du inte kör allför mycket cardio. Blir mycket pumpande med vikter!

Hur lång är du förresten?
    Jag är 173cm lång. Kommer lägga upp träning sisåhär:

Jag inleder med 3 veckor mesträning för att värma upp kroppen och bana in rörelser/övningar.
    Sedan kör jag 5 veckor volymträning. Efter det 3 veckor styrka och sedan 2 veckor mesträning och sedan börjar jag om igen med volymträning. 

Jag har hela livet haft väldigt svårt med att gå upp i vikt och har aldrig lagt på mig något synligt underhudsfett. Inte ens när jag tokbulkat. 
  • tarm

Jag drog igång träningen och min diet i förrgår. 

Jag har rejäl träningsvärk i hela överkroppen, men det får man ta såhär i början. Ska dra till gymmet och träna ben snart. Tränar 4 gånger i veckan med relativt lätta vikter för att förbereda leder och senor. Varje muskelgrupp 2 ggr i veckan med ungefär 2-3 dygns mellanrum.

Jag äter mellan 3000-3500kcal om dagen, det var inte alls så jobbigt som jag trodde, och det blir bara lättare och lättare. Jag bajsar extremt mycket.

Målet är att gå upp 10kg till sommaren 2012.

Mvh 

• tarm
    Fattig student skrev 2011-09-06 11:35:57 följande:
    Lycka till! Hoppas att du lyckas med din viktuppgång! Vad äter du för något?
    Jag äter allt möjligt. Mycket pasta och ris med något köttstycke eller korv och någon fet gräddsås. Smörgåsar med mycket jordnötssmör på. 1,5 liter mjölk om dagen. 2-3 ägg om dagen.
  • tarm

Jodå min träning går bra. Har ökat rejält i styrka. Har gått upp 3 kilo på en månad, inte mycket fett.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!