Träningsnördar - här samlas vi!
Hoppar in här.
Började träna för ganska 1,5 år sedan, efter ett låååångt uppehåll. På 1,5 år har jag gått ner 48 kg och har nu bara 6-7 kg var till målet att väga 78 kg. Mestadels tränar jag kondition och jag älskar att springa el-ljusspåret i skogen. Springer allt från 5 km upp till 15 km. På en bra/lätt bana och en bra dag gör jag 5 km på 23 minuter, 10 km gör jag på 48 minuter.
När vädret inte är det bästa går jag på gym, Fitness24seven och kör styrketräning, roddmaskin och crosstrainer. Just crossen har jag kört mycket och orkar stå på den i upp till 80 minuter utan paus. Uppskattningsvis kör jag cardio fyra dagar i veckan och styrketräning två. En vilodag.
Tyvärr har jag haft problem med mina vader de senaste månaderna, men hoppas att det släppt nu och därför gjorde jag en omstart i söndags. I söndags körde jag ett pass i gymmet; 5 min roddmaskin, 30 min cross och 15 min styrketräning. Och i måndags blev det ungefär samma.
Idag blir det ett pass i gymmet, gissningsvis 10 min roddmaskin, 20 min crosstrainer och 45 min tung styrketräning.
Ha en bra dag, för det ska jag ha!
/MrC