Inlägg från: Familjenärlivet |Visa alla inlägg
  • Familjenärlivet

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag gillar att träna och min dotter kallar mig träningsnörd. Får man va med här? Glad

• Familjenärlivet
    Paradigm skrev 2013-08-27 16:53:44 följande:
    Du är hjärtligt välkommen!

Tack!

Har tränat idag, styrka och löpning! Riktigt skönt.

• Familjenärlivet
    Paradigm skrev 2013-08-27 18:02:10 följande:
    Härligt! Visst får man en sån där fantastisk energikick efteråt?

Ja verkligen!
    Ser fram mot nästa gång :)

• Familjenärlivet
    Clownensglädje skrev 2013-08-28 14:28:52 följande:
    Ja väntar man på något gott så får man nu vänta för evigt....i alla fall på detta forum...

Ja, stackars dig som väntar förgäves medan vi andra har trevligt detta forum.
    Tips : Leta någon annanstans.

• Familjenärlivet
    Paradigm skrev 2013-08-28 19:50:09 följande:
    För att ta tillbaka tråden till sitt ursprungliga syfte så har jag inte tränat så mycket idag. Jag gick ett PW på en timme imorse innan frukost. Jag längtar till att kunna sätta igång mer hårt, hur det nu ska gå med tanke på heltidsstudier och jobb samt annat "trams" man ska sätta sig in i också.

I like that body, Brittan...

Låter som en skön morgon. Jag har ej hunnit träna idag men i morgon är det dags :)
  • Familjenärlivet

Tränade med pt idag. Mest ben, styrka och spänst, lite spinning. Blev svimfärdig på slutet, men kändes skönt efteråt. Anar att jag får ringa efter bärgning för att komma ur sängen i morgon :)

• Familjenärlivet
    ander25k skrev 2013-09-18 06:25:56 följande:
    Som det ska vara efter ett bra pass Flört Brukar själv gå lite underligt i dagarna 3 efter mina benpass på gymmet .

Japp! Känns som ett kvitto på att man gjort något! På så sätt en njutbar smärta Glad

Idag har jag tränat triceps, rygg och mage och efter det löpning.  
  • Familjenärlivet

1 timma styrka, 45 min löpning. Kändes bra! Förra löppasset gick sämre.

Har märkt att det är lättare att se framåt när jag läser här och ser att andra också har sämre dagar, även de som är mer rutinerade än vad jag är.

• Familjenärlivet

Nytt program denna vecka, ska få del två på tisdag. Färre rep men tyngre.  Så roligt med lite nytt!

Idag löpning i duggregn, ganska skönt.  

• Familjenärlivet
    Losan skrev 2013-10-21 21:46:42 följande:
    Sitter här och smaskar på min caseinpudding samtidigt som jag surfar runt, också hamnade jag här! Ni verkar vara ett glatt gäng så jag hänger gärna på er!! 

Jobb och vilodag idag, imorgon bär det av till veckans första gympass!

Trevligt! Vad blir det för träning i morgon?
  • Familjenärlivet
    Losan skrev 2013-10-22 06:32:27 följande:
    Hehe... känner igen det där körde ett rejält benpass i lördags efter att ha varit förkyld i två veckor och visst är det gott med rejäl träningsvärk men fy alltså. Tom kunderna på jobbet frågade igår om jag hade skadat mig men se nej benböj och sumo squats är de skyldiga! Som tur är känner jag mig bara lite stel idag. 
    Haha... idag ska jag faktiskt med en kollega och köra hederlig klassisk gympa för första gången i mitt liv! Kan bli intressant att testa! 

Klassisk gympa, hoppas det blir kul!
  • Familjenärlivet
    ander25k skrev 2013-10-22 22:11:29 följande:
    Åter på gymmet i morgon , ska bli skönt att bli av med kryper i kroppen som långvarig vila ger mig, Så lite lätt bänkpress och triceps.

Långvarig vila är ett nödvändigt ont...skönt du kommer igång igen.
  • Familjenärlivet

ander25k skrev 2013-11-18 03:04:25 följande:

Är nog mycket för att undvika valkar och ge lite skönare grepp på redskapen.

Tack för svaren! :)
  • Familjenärlivet

Länge sedan jag var inne och läste här. Ingen träning på nästan sju månader, pga svår sjukdom i familjen. Nu har jag möjlighet att träna igen och läser här för att få lite inspiration. Lite svårt att hitta motivationen, men den kommer nog vartefter nu när jag kan släppa taget lite o inte har samma omvårdnadsansvar som förut. Hade tänkt börja denna veckan men är genomförkyld. Men snart så.

Roligt och inspirerande att läsa här !

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!